Badeværelse med vådrumsgips

Hej

Mit badeværelse på 1 sal skal bestå af Betongulv siderne af Gipsplader.
På de 2 sider skal pladerne gå ned under gulvhøjde. På de andre 2 sider er jeg nødt til at lade dem gå ned på Betonen, når denne er udlagt.
Hvordan sætter jeg dem fast på Betonen og med hvad-?
På forhånd Tak

Med venlig hilsen

Søren
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Går ud fra det er pladerne, er går ned til betonen, der er dit "problem". På mit badeværelse er de ikke gjort fast til betonen, men sidder blot på lodrette lægter. Du skal jo bruge dobbelt lag gips, og det bliver rigeligt stift. Du kan evt. sætte en tværlægte et par cm overbetonen, så er der i hvert fald ingen problemer.
Jeg kan ikke umiddelbart lide din idé med at lade gips gå ned bag beton - hvorfor ikke stille et brædt lidt længere inde, når du støber, og lade gips gå ned ovenpå betonen? Dermed mindre risiko for, at fugt trænger ned.

Held og lykke med projektet - var selv i foråret igennem det samme (slog toilet og gammelt køkken sammen til et 14 m2 stort badeværelse). Sjoveste - og mest komplicerede - rum jeg har lavet.....

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også