Siemens opvaskemaskine vasker ikke rent

Hej

Jeg har en Siemens opvaskemaskine der ikke vasker helt rent. Det viser sig ved rester på tallerkner og bestik - nærmest som en hinde.

Jeg har afkaltet maskinen med citronsyre og også haft filtre ude og tjekket for om der ligger ting og blokerer i systemet. Filtrene er markant mere snavsede end tidligere, og den sidste lille smule vand der er i bunden, når jeg har taget filtre op, er ikke rent...
Maskinen tømmer godt nok vand både ind og ud, så umiddelbart tyder det  ikke på en slidt pumpe. Den varmer også fint, og armene der fordeler vandet er heller ikke til kalkede så jeg har svært ved at lokalisere problemet. Er der nogen der kender til problemet?


mvh Stinne
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Min tidligere Simens opvasker havde samme problem..

Problemet var stoppede dyser i spulearmene...


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har haft et lignende problem med min Siemens opvasker. Det viste sig at være spulearmene, der var defekte. Jeg kan anbefale, at du kontakter Repart. De hjalp mig med at lokalisere fejlen og de fandt hurtigt den del, jeg skulle bruge til at fikse den igen. Det ser også ud til, at de har et stort udvalg af reservedele til Siemens opvaskemaskiner: https://www.repart.dk/produkter/opvasker/siemens Så du kan måske finde en løsning der

Hugsi, du må da være yderst tilfreds med Repart, da du i alle de tråde du har deltaget i, anbefaler firmaet Repart..  


Vi prøver igen, i morgen --

Hej Hugsi

Efter at have prøvet alt hvad jeg kunne finde på, incl at skrive her, har jeg skruet lidt op for doseringen af afspændingsmiddel, og lige pt. har det løst mit problem... må se hvor længe det holder. 

Tak for at dele dine erfaringer her :-)


mvh Stinne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis