Måle vandtryk

Hej, 

Er der nogen let måde at kunne måle sit vandtryk på? Eller kræver det specialudstyr og fagmand? Tænker at købe et manometer men kan ikke lige se hvordan jeg sluttet det til vandinstallstionen :) Er det bare at lave en tilslutning med nogle muffer og nippel fra ballofix til manometer? 



5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er korrekt som du selv foreslår.

Du kan evt. lave en lyn-kobling til din have slange eller en almindelig vandhane.

Vær OBS på hvilken højde i boligen du er, da denne også har indflydelse på dit "hane tryk" (ændre den statiske del af trykket).

Men hvad skal du bruge informationen til?


 

Jeg havde på er tidspunkt for lavt vandtryk, for at overbevise vandværket målte jeg trykket, jeg monterede et manometer med en NITO stuts, og satte det på en udendørs hane.

(problemet viste sig at være sten i min stikledning, fra en opgravning ude på vejen, systemet blev "bagskyllet" og problemet løst)


Billedresultat for manometer


Vi prøver igen, i morgen --

Hej igen TTak for hjælpen jeg prøver at få stykket noget sammen  

Jeg har fornemmelsen af at trykket fra vandværket ikke er særlig højt. Der er ikkr særlig højt tryk på hanerne nogen steder (og alle filtre er tømt og renset). Men jeg synes det et svært at vurdere bare ved fingerfornemmrlse... Så vil derfor have lidt "data" til at drøfte det med vandværket.... Jeg må skaffe mig et manometer  

Som nævnt hos mig var det en delvist tilstoppet stikledning..

Det udartede sig ved, at der var fint vandtryk, når der ingen forbrug var, men når der blev åbnet en vandhane, forsvandt vandtrykket næsten helt.


Vi prøver igen, i morgen --

Ok fint. Det vil jeg have mig i baghovedet. Tak for hjælpen. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis