Varmeveksler termostat er åben hele tiden

Efter jeg har lavet lidt overvågning på vores fjernvarme / guvlvarme etc. har jeg bemærket at der er et konstant flow i vores varmeveksler til brugsvandet. Det betyder at når vi ikke lukker varme ind i gulv shunten, eller bruger varmt vand, så løber der omkring 15ltr fjernvarme vand igennem varmeveksleren i timen, og da det ikke bliver afkølet nævneværdigt, lukker vi varmt vand tilbage i rørene til fjernvarmen.

Spørgsmålet er nu, om det er normalt, at der står og siver lidt varmt vand gennem veksleren?

Fjernvarme unit er som på nedenstående billede

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det bliver dyrt hvis det er fjernvarmevand i lukker igennem uden at afkøle/bruge det.

Elektronikteknikeren

Vi betaler ikke m3 pris, men efter Mw, og der er endnu ikke straf for ikke at afkøle vandet. Så det er ikke umiddelbart noget der rammer budgettet.

Ville dog lige sikre mig at det var unormalt, inden jeg kontakter vvs manden. Da det kunne være den skulle gøre det, for at sikre at vi havde varmen inde i huset, til når vi skulle bruge varmt vand (ellers skal vi først til at hente varmen ind ude fra vejen, hvilket kan resultere i merforbrug på vandværks vandet, da vi måske vil lade vandhaner løbe til vandet blev varmt) 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis