Efter jeg har lavet lidt overvågning på vores fjernvarme / guvlvarme etc. har jeg bemærket at der er et konstant flow i vores varmeveksler til brugsvandet. Det betyder at når vi ikke lukker varme ind i gulv shunten, eller bruger varmt vand, så løber der omkring 15ltr fjernvarme vand igennem varmeveksleren i timen, og da det ikke bliver afkølet nævneværdigt, lukker vi varmt vand tilbage i rørene til fjernvarmen.
Spørgsmålet er nu, om det er normalt, at der står og siver lidt varmt vand gennem veksleren?
Fjernvarme unit er som på nedenstående billede