Hvordan går man på sit tag?

Hej LDS'er.

Jeg ønsker at skifte nogle knækkede tagsten her inden vinteren. Vores hus er et klassisk nybyg vinkelhus fra 2011 med cementtegl og en taghældning på 25 grader. Saddeltag.

Min gamle nabo havde en tagstige med "top-bøgle", men naboen er nu flyttet og tog stien med :(  Jeg har kigget på tagstiger, men jeg syntes de er meget dyre. Ikke kun pga. de økonomiske omkostninger, men også hvis jeg skulle finde opbevaring til sådan en stige, skal jeg slå en handel af med konen om at få fiskegrej og værktøj ind i huset. En handel jeg kun kan tabe på!!!

Mit spørgsel er om jeg "bare" går op på taget og skifter tagstenen? Jeg har nem adgang til mit tag via en indbygget stige til skorstensfejeren, men jeg vil jo helst ikke ødelægge flere tagsten.



3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du slipper ikke for tagstigen. Som privatmand skal man også overholde Arbejdstilsynets regler, så du må altså ekke gå på dit tag. Det er også langt mere sikkert at arbejde fra tagstigen, og du fordeler din vægt på flere tagsten.

En tagstige kan lejes hos materieludlejningsfirmaer, sikkert også hos Silvan.


Søren O

............ og hvis du er rigtig uheldig kan du knække tagstenene bare ved at gå på dem så brug en tagstige ..........


....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis