Bruge kap/gering sav

Hej derude,

Jeg søger et råd på hvordan jeg i "praksis" eks. skærer fodpaneler på min kap/geringssav: ofte kommer mit panel til at vende "forkert" i forhold til stregen jeg har sat og gering.. Jeg kan ikke rigtig altid få det lagt sådan, at jeg altid skærer af mod højre (så mit affaldsstykke er det til højre for saven). Jeg sætter altid stregen øverst på panelet. Kan jo ej heller bare save med bagsiden ud ad så flodser paneler en smule.

Hvordan streger i op på paneler og har i en strategi/praksis på hvordan I altid vender panelerne når I saver? Har købt klinge der saver pænt forfra på eks. paneler/lister.

Hilsen Torben

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad er der i vejen for at skære af " mod venstre"?

Du må have lært det lille fif med at lave en lille flig i 45o som går ud over tilstødende fodliste, og så ellers blot skære fodlisterne vinkelret over.

Du starter med at skære i 45o fra fodlistens top som normalt. Du skal kun skære et lille stykke ned. Derefter vender du din fodliste på hovedet og saver så savsporet rammer dit snit på forsiden af fodlisten ved fodlistens top. Pas på at du ikke beskadiger fligen. Så skal du blot tilpasse fligen med et stemmejern, så den kan ligge ind over tilstødende fodliste.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis