udgifter ved ubeboet hus? :)

Hej, nogen der har kendskab til hvad udgifter man har på et hus der ikke er beboet? Påtænker nemlig at købe et og gå og renovere på gennem længere tid uden at bo der :)

Der kommer jo selvfølgelig en hus forsikring også det strøm/vand man nu bruger. Så er der vel ejendomsskat. Men er der andet jeg glemmer i mit budget? :)

Tak på forhånd! :)

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal lige være opmærksom på evt. bopælspligt som det første.

Derudover har jeg lige en hurtig liste:

ejendomsskat
ejendomsværdiskat (lejeværdi)
grundejerforening
husforsikring (brand, råd, svamp osv.)
indboforsikring - fx. dit værktøj mens du renoverer!!
el
varme
vand
spildevandsafledning
renovation (opkræves ofte sammen med ejendomsskatten)

derudover skal du regne med lidt arbejdsindsats vedr. pasning af: snerydning, græsslåning, ukrudtsbekæmpelse (naboer klager nogen gange til kommunen/grundejerforening over haver der ikke passes).


Træd ikke på mine ledninger :o)

Huset ligger midt i ingen ting uden fortov naboer mm og have er der intet af så minimal pasning

Fint nok, ville bare lige nævne det.   


Træd ikke på mine ledninger :o)

Jeg har et 'ekstra hus' som står ubeboet hen.

her har jeg ansøgt om at få annulleret dagrenovation, for der bor ingen. dette var ikke noget problem.

så den kan du nok godt udelukke på udgiftssiden

-Jeg skal også havde skrevet til vandforsyningen og se om jeg kan få lukket for vandet/ ungdå tømning af septitank, men det er nok ikke aktuelt i dit tilfælde


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Annonce

Det år hvor jeg renoverede vores hus blev jeg da fritaget for at betale ejendomsværdiskat. 

Ps. Det var så godt nok en kombineret storm og massiv vandskade der startede hele renoveringen, huset var nærmest ubeboelig så længe det meste af renoveringen stod på. 

Nu har du ikke fremlagt noget omkring formålet med dette hus. Jeg vil blot gøre opmærksom på at der kan komme en betydelig skatteregning hvis du laver det med salg for øje. 

Den pris stigning den i så fald får bliver i princippet skattepligtig. Du kan måske trække udgifter fra såsom materialer og andre håndværker regninger. 

Der er dog en undtagelse hvis du har boet i huset en kort årrække ( husker ikke om det 3 eller 5 år ) Så kan du score fortjenesten skattefri. Selv den gamle regel om at man skulle beskattes af det arbejde man lavede inden for sit eget fag er nu bortfaldet. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis