To bruser. vand tryk.

Hej.

Jeg sidder og planlægger lille ombygning af badeværelset.

Jeg kunne godt tænke med to bruser da vores børn tit går i bad sammen.

Men jeg har langt mærke til at hvis man er i bad nu falder trykket en del når der f.eks tændes for vandet i køkkenet.

Så kan man sætte en eller anden form for pumpe på brugs vandet så den vil opretholde trykket når begge bruser er tændt.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kommer an på hvad der er grunden til at trykket falder. 

Kan vi ikke lige få at vide hvad det er for en vandvarmer du har så man er fri for og remse alle typer af fejl op der ikke lige kan forekomme på dit anlæg  ?   

Oh jo, er ledningen fælles det meste af vejen fra VVB til køkken og bad ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jo vandledningen går fra den gamle vandborings brønd. ind i gangen.  hvor den går i en fordelings mannifold til kold brugs vand. i enden af manifolden er den skruet en slange på der går til trykventil og til combi varmtvandsbeholder og derefter  fordelermanifold til varmt brugs vand.

Kan tryk faldet ikke være fordi det forsynings vandet til varmtvandsbeholderen bliver taget fra manifolden. burde den ikke være koblet direkte på hovde ledningen.

Ok, selvom jeg læser ordet brønd formoder jeg i har vandværksvand.

Tja, det kunne være årsagen hvis slangerne er underdimensioneret  eller omvendt løber over en lang strækning. Men hvad sker der hvis badevandet løber og i åbner for koldtvandshanen. Falder trykket så også i bruseren har i nok et generelt problem med vandtrykket til ejendommen. Husker jeg ikke helt galt bor i vist langt væk fra næsten alt og har sikkert også meget langt til vandværket. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Arg bor kun 1km fra asfalt vej så det er ikke slemt. Det man kalder lang indkørsel. Røret der kommer fra vandetværket er ført videre i samme størrelse efter vandmåleren og ind til huset. Det er 15mm pex hele systemet er lavet i og den længste streng i brugsvand er nok maks 8m og det er den der går til nuværende bruser.

Hvis trykket falder i bruseren når du også åbner for det kolde vand i køkkenet er vandtrykket under belastning ikke stort nok nede ved huset. Er det tilfældet skal du "kigge" efter en større rørdimension fra vandværket. Begynde og sætte ekstra pumpe op vil nok også kræve en rimelig stor hydrofor på anlæget, hvis i skal opretholde et konstant tryk. Men hvad vandværket siger til det må du spørge dem om.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Prøv at tilslutte et manometer så tæt ved din vandmåler som muligt, og lad os høre hvilke tryk du kan måle når de forskellige haner åbnes. Hvis du har en aftapningsventil på en af afspærringsventilerne til måleren, så kan manometret sikkert tilkobles her.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis