Ifö toilet skyller ikke ordentligt ud

Jeg har for nylig fået skiftet et toilet ud med et Ifö med dobbeltskyl og skjult lås. Når jeg skyller ud (stort som småt) kommer vandet ned i midten af skålen i stedet for at skylle siderne. Resultatet er at der skal gang i børsten efter hvert større besøg. Det er irriterende, da der kommer masser af vand, som sagtens skulle kunne skylle det rent. VVS-eren, som satte det op har sagt, at det er normalt....Det er det altså ikke!

Er der en måde, hvormed man kan få det til at skylle siderne hele vejen rundt?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der kommer for lidt vand i cisternen. Svømmeren skal nok justeres


 

Nu har jeg talt med en fra Geberit, som siger, at årsagen er, at der i de nye toiletter kun bruges 4 liter vand til stort skyl og 2 liter til lille skyl. For at få skyllet ud i bunden (papir mm.) er designet lavet således, at vandet rettes direkte ned i midten og ikke skyller siderne.... Alt skal så være i orden....??? Det synes jeg bestemt ikke det er! Hvis forklaringen holder, er det i hvert fald et elendigt design! Der kommer rigeligt med vand til at det skulle kunne skylle siderne, hvis retningen var rigtig. Ærgerligt, når man udskiftet et gammelt - men fungerende - toilet med et nyt!

De to liter til lille skyl kan justeres op. Det samme for stort skyl. Jeg mener det er 3 og 6 liter. Kig i manualen eller på nettet.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis