Baxi / Wavin - legionella program

Hej med jer! :)

Jeg er flyttet ind i et hus hvor der er følgende varmeløsning:

Fyr: Baxi WHBS 14C samt en VBF 50 liters varmvandsbeholder

Dertil er der tillkoblet en Wavin AHC 9000 styreenhed + display

På selve displayet kan jeg indstille at gulvvarmen skal slukke og tænde på et givent tidspunkt, hvilket er lækkert.
Dog kan jeg se at jeg i systemet (på displayet) kan vælge legionella program (hvor den ugentligt hæver temperaturen på vandet for at undgå at der kommer bakterier) Dog kan jeg ikke aktivere dette, da der tilsyneladende mangler et kabel eller andet udstyr?

Er der nogen herinde der har forstand på/selv har denne løsning og ved hvad man skal gøre?
Er det ligeledes effektivt/sikkert at gøre det på denne måde?

Pt. har jeg vandet i varmvandsbeholderen på 55 grader, da jeg fik at vide at det var nok til at undgå at der kunne opstå bakteriedannelse.


På forhånd tak for hjælpen

Venligst
Michael


Michael
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis