Reservedele til gammel port i maskinhus

Hej

Min kone og jeg har købt en gammel landejendom, som skal rives ned og have bygget et nyt hus på grunden. Der står dog et gammelt maskinhus hvor porten er slidt og ikke kan lukke. Da vi bruger den til opbevaring af diverse vil jeg gerne kunne lukke porten, men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvordan det lige skal gøres.

Min første tanke var at skifte skinnen i toppen til denne, og så tophænge porten i stedet (jeg har skinnen). Ved nærmere inspektion syntes jeg dog det ser for svagt ud (og for bøvlet) til at det kan betale sig.

For ikke at lave for meget om, vil jeg i stedet skifte topstyrene da det er forholds lige til og de er ret slidte. U-hjernet i toppen er dog ret rusten, men det kan nok holde noget tid til resten af maskinhuset skal have en tur. Jeg kan dog ikke helt finde nye af topstyr, og slet ikke i den størrelse jeg har brug for, de skal være 40-41 mm i diameter, og have et forholdsvis langt gevind så det kan justeres op. Jeg har dog fundet disse nylon hjul som sammen med en tilpas lang bolt med fladt hoved kan gøre arbejdet, med mindre nogen af jer har et bedre bud?

Noget andet jeg kommer til at mangle er bundstyr skinnen, den er lavet af en trekantet jernprofil og trænger også til en udskiftning. Er der nogen der kender til steder man kan købe reparationsstykker til sådan en skinne?

Hele ejendommen har stået tom i 15 år, så det hele fremstår "forholdsvis" slidt   


På forhånd mange tak for hjælpen.

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis