Anlægge et Asparges højbed

hej med jer

Jeg havde et fantastisk asparges højbed, men pga. udstationering/udlejning af hus i en periode, døde det (lejeren vandede det ikke.) Anyway - nu er jeg ved at lave et nyt højbed et andet sted i haven - ca 12 m2 bliver det. 

Jeg har sat rammen direkte oven på græsplænen og "vendt" græsset med græsset ned af i et spadestiks dybde. Jeg forestiller mig/håber at det vil tage livet af græsset inden foråret (?). Jeg fattes desværre jord at fylde i bedet, men jeg har ca 2 kubikmeter halvt omsat kompost (varmkompostering + muld fra plantesække fra drivhuset) og tænkte at jeg måske kunne fylde det i bedet nu + noget mere jord og så noget tang og sand............ men bliver det for kraftigt/næringsrigt at plante nye aspargesplanter ud i til foråret ?

Jens

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Asparges har ikke vildt store krav til nærring, men de kan godt lide en kalkrig jord. Tror det er en fin ide at komme en del sand og tang i, da det jo oprindeligt er en strandplante.

Jeg har altid blot haft dem direkte i jorden - og har aldrig haft behov for at skulle vande.


Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis