Hjælp til radiator termostat type kbjorg 3 9220 14-10-2017 15:32 Hej,Jeg er ret ny på radiator området :)Er der en der kan fortælle mig hvilken type radiator ventil (tror jeg det hedder?) dette er?Jeg vil gerne have skiftet til smart termostater, men er i tvivl om de vil passe herpå.//Kenneth 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
uldal 6695 6500 14-10-2017 17:25 Det ville have været rart at se selve termostaten, men det ligner den gamle type. Danfoss laver et overgangssæt med pakdåse, der passer i gl hul og med ny type termostat. Hvis du vil have "fancy" løsninger, skal huset skiftes. Men prøv i første omgang at skrue pakdåsen (med nålen i) ud, og må gevindet. Så køb ud fra det.
kbjorg Trådstarter 3 9220 14-10-2017 18:17 Den nuværende termostat ser sådan her ud:Når du siger huset skal skiftes, mener du så jeg skal flytte?
Hanss 76 6300 14-10-2017 19:57 Jeg tror det er en såkaldt retur ventil, altså ikke en det måler rummets temperatur direkte, men derimod temperaturen på vandet ud af radiatoren.Og sådan en kan ikke erstattes af de smarte, i hvert fald ikke Danfoss Link så vidt jeg ved
kbjorg Trådstarter 3 9220 14-10-2017 20:11 @HanssDet giver mening. Alle min radiatorer har termostaten i bunden af radiatoren, så det lyder meget rigtig det du siger.
uldal 6695 6500 15-10-2017 06:29 Så har du den mulighed, jeg beskrev. Du finder overgangs-sættet på nettet. Der er ikke ret mange byggemarkeder, der har dem - eller kender dem. Koster ca 130,- pr sæt Annonce
Epoxymanden 731 4300 15-10-2017 14:20 Prøv lige at se på ventilen, der er en lille pil på der viser vandets retning, vender den ind mod radiator så er det ikke returventiler. Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.