Hjælp til radiator termostat type

Hej,

Jeg er ret ny på radiator området :)

Er der en der kan fortælle mig hvilken type radiator ventil (tror jeg det hedder?) dette er?

Jeg vil gerne have skiftet til smart termostater, men er i tvivl om de vil passe herpå.

//Kenneth

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ville have været rart at se selve termostaten, men det ligner den gamle type. Danfoss laver et overgangssæt med pakdåse, der passer i gl hul og med ny type termostat. Hvis du vil have "fancy" løsninger, skal huset skiftes. Men prøv i første omgang at skrue pakdåsen (med nålen i) ud, og må gevindet. Så køb ud fra det.

Den nuværende termostat ser sådan her ud:

Når du siger huset skal skiftes, mener du så jeg skal flytte?

Jeg tror det er en såkaldt retur ventil, altså ikke en det måler rummets temperatur direkte, men derimod temperaturen på vandet ud af radiatoren.

Og sådan en kan ikke erstattes af de smarte, i hvert fald ikke Danfoss Link så vidt jeg ved

@Hanss

Det giver mening. Alle min radiatorer har termostaten i bunden af radiatoren, så det lyder meget rigtig det du siger.

Så har du den mulighed, jeg beskrev. Du finder overgangs-sættet på nettet. Der er ikke ret mange byggemarkeder, der har dem - eller kender dem. Koster ca 130,- pr sæt

Annonce

Prøv lige at se på ventilen, der er en lille pil på der viser vandets retning, vender den ind mod radiator så er det ikke returventiler. 

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Der er en fjvr= returventil.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis