Hvilken maling dækker???

Hej

Jeg er igang med at male udhænget på mit hus, købte grundede (hvid) udhængsbrædder og vil så male det nu her, (Hvidt) købte netop grundede udgængsbrædder for at undgå at male det mange gange før det dækkede, hvilken maling vil i anbefale?

Har malet nogle af brædderne 1 gang med træfix fra jem og fix og en pensel men som i kan se på billedet dækker det ikke særlig godt og pensel strøgene er tydelige at se (tænker måske at bruge en maler rulle)

Sidste år malede jeg vores nye stakit udenfor med gori efter jeg havde givet det grunder men måtte alligevel male det 4 gange før det var dækket.

Så håber nogen kan give mig et navn på en god maling der dækker efter max 2 gange maling.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har brugt Gori 100 det dækker fint, 1-2 lag uden grunder...


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for jeres svar, hvaler forskellen på Gori 100 og Gori 44, kan se det vi har malet stakittet med er en Gori 44 dækkende

Solignum 100 har jeg god erfaring med. Højt pigmentindhold, så god til farveskift.

En del år siden jeg har brugt Gori 44, så kan ikke huske hvordan det dækker, den findes både i en transparent og i en heldækkende. Det samme med Gori 100

Bruger man den transparente dækker den jo ikke ret godt.

En anden ting er man skal lade det første lag få lov til at tørre inden man giver 2 gang.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Grunden til at det ikke dækker hos dig eller at du skal male mange gange er at du har valgt et af de dårligste produkter der findes på markedet JEMOGFIX MALINGPRODUKTER...... Køb en god maling og du vil opdag at der er en grund til at de koster lidt ekstra men i det lange løb tvivler jeg på at det bliver dyrere at købe en kvalitetsmaling for..

Jeg har som sagt købt Gori 44 heldækkende til stakittet hvor jeg først gav det grunder, det sad og tørrede i 2 dage og så begyndte jeg at male med Gori 44, det måtte jeg efter 3-4 gange før det var ordentligt dækket og så var det jeg tænkte at jeg lige så godt kunne prøve det billige hvis jeg alligevel skulle male så mange gange, men ved ikke om der er forskel på Gori 44 og Gori 100 på dække evnen?

Jeg har ikke haft problemer med gori 100 heldækkende, det har sådan set dækket fint med et lag, men var ikke helt mættet, så gav det et lag mere.

Det var på nye trykimprægneret udhængs brædder.

Jeg bruger pensel, og med fyldige strøg, prøver man at "Strække" malingen dækker den jo ikke så godt.

Hvis du giver for meget grundingsolie kan det godt drille lidt, med det efterfølgende maling.

Jeg vil så heller ikke mene det er godt at male nu, med alt den fugt der er i luften.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også