Maling af lysning

Hej med jer 

Jeg er ny herinde, men så bær over med mig hvis jeg ligger spørgsmålet i den forkerte gruppe :) 

Jeg er i den lykkelige situation at vi har fået isat nye vinduer, men skal selv male lysningerne. 


Jeg mener jeg har styr på at male selve lysningerne, men træpanelet ud til tapetet gaber nogen steder, og andre steder er der rå mur under. 

Hvordan vil i gribe dette an? vil meget gerne undgå at skulle tapetsere.


Eksempel på mit problem. Alle de sorte pletter er fra støv fra kameraet :)  


Venlig hilsen
Michael
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Brug en kvalgets acryl fugemasse, og når jeg skriver  kvalitet så mener jeg lad være med at købe den billige i jemogfix  ikke 5 potter pis værd, for nu at sige det lige ud.

mfrost skrev den 14-10-2017 15:15:05

Brug en kvalgets acryl fugemasse, og når jeg skriver  kvalitet så mener jeg lad være med at købe den billige i jemogfix  ikke 5 potter pis værd, for nu at sige det lige ud.

 OK, det var egentligt også min plan men er lidt bange for at det vil samle støv. Er støv et problem? 


Venlig hilsen
Michael
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Støvsug først og når fugen tør bør/skal du male den over så,samler den ikke støv

Ved godt det næsten er det samme, men malerfuge er som regel bedre end acrylfuge, mere tørstof i. Den billige fra Jem og Fix er ikke så billig mere. Det med at få en patron til en 5 kr. er slut. Brug malertape på væggen som flugter med indfatningen. Brug en våd pensel til at glitte det med når der er fyldt op imellem væg og indfatning.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Malerfuge er blot et andet ord for acrylfuge..... Hvis man ser på indholdet i en malerfuge f.eks beckers malerfuge kan man se at bindemidlet er acrylfugemasse

http://beckers.resolutmrm.com/Publi...82CEA42617

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Jeg er helt klart af den opfattelse, at Jem og Fix' acrylfugemasse er super fin at bruge. Og så koster den en brøkdel af prisen.

Har udelukkende benyttet Jem og Fix' acrylfuge til at fuge samlinger i hele huset. Hvis bare den får lov til at tørre ordentligt op, før der bliver malet, er den sgu god at arbejde med. 

Der er ikke en eneste revnet fuge nu her 1½ år efter.

Ok, tak! Jeg har brugt akrylfuge og malet ovenpå. 

Resultatet ser rigtigt godt ud  



Venlig hilsen
Michael

Hvis du allerede har malet ovenpå, skal du nok forvente, at maling/fuge begynder at krakelere. Fugen kan snildt være uger om at tørre ordentligt op, så først derefter skal der reelt males. Men det kræver kun en smule rep. maling, så er den klaret. Og så bør den ikke krakelere igen!


FeuerDK skrev den 17-10-2017 11:12:56

Hvis du allerede har malet ovenpå, skal du nok forvente, at maling/fuge begynder at krakelere. Fugen kan snildt være uger om at tørre ordentligt op, så først derefter skal der reelt males. Men det kræver kun en smule rep. maling, så er den klaret. Og så bør den ikke krakelere igen!


 Øv, det var jeg ikke klar over. Tak for hjælpen


Venlig hilsen
Michael

Det er ikke sikker, at det sker. Men det er absolut sandsynligt.

Men som sagt et mindre problem. Langt de fleste malere skal også lave rep. arbejde omkring fugerne, da de for det meste krakelerer med tiden. Det skal bare have en klar maling mere, og så bør der ikke ske yderligere fremover.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også