Luft fra afløb

Jeg har et afløb i gulvet, i en brusekabine - hvor der også er en forgrening ud til håndvasken. Når jeg bruger håndvasken, kommer der en fæl kloakstank fra afløbet, jeg har så prøvet at skifte vandlåsen ud til en ny, men det er samme resultat. Det mærkelige er at lugten kun opstår ved brug af håndvasken, men jeg kan ikke finde nogen god forklaring på, hvorfor det skulle ske? Det er Vandlåsen af typen "No.1 Selvrensende vandlås" jeg har skiftet den gamle ud med.


Lidt af hvert, uden noget af det hele?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil tro,at Rodalon kan klare problemet.


bh

Der er formodentlig opstået en utilsigtet vandlås 'downstream' i afløbet. 

Når der løber vand gennem vandlåsen under håndvasken skal den luft som fortrænges  finde ud et andet sted. Hvis det er lettere at bryde vandlåsen ved bruseren fiser det ud der istedet for bagud i kloaken.

Det er derfor der ikke må være to vandlåse i serie. 


 

Kemi er ikke løsningen - det er bare en kvik fix der holder til dagen efter. Kemi kan ikke overvinde fysikken. Når du haler vand i røret fortrænger det det luft der i røret. Den luft vil ud og den luft skal ud og det skal helst foregår hen over tag. 

2 vandlås i serie er nævnt. - Hvad med udluftningen - virker den?


Vi havde samme problem. Jeg skubbede blot vandlåsen ned under udgang fra håndvask


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis