Ballofix hanen lukker IKKE for vandet

Ballofix hanen lukker IKKE for vandet

Jeg kan godt dreje ballofixhanen, men i vandret position lukker den ikke for vandet. Jeg kan ikke lukke for vandet så jeg kan skifte brusebadsarmaturet.


Not So Handy
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når håndtaget står på tværs af ventilen skal den være lukket, hvis den ikke er det skal den skiftes,

Der må være en hovedhane du kan lukke for.

Ja, du har ganske givet ret. Naivt havde jeg håbet på, at der findes en work-around så hele ejendommens/opgangens hovedhane ikke skal lukkes for at skifte min ballofixhane. 

Men dit svar betyder velsagtens, at hovedhanen skal lukkes og nuværende ballofixhane skal skiftes.


Not So Handy

Har du ikke et billede af ballofixhanen. Jeg går ud fra at der ikke er en plastic vrider på ventilen, men en kærv til en skruetrækker eller et sekskantet hul til en unbrakonøgle.


fase

Ja hvis det er med plasthåndtag, kan det sagtens være at det kun er håndtaget der er drejet, og spindlen ikke er fulgt med.

Er det tilfældet, så af med plasthåndtage, og på med en lille "svensk-nøgle" på spindlen, og nøk forsigtigt frem og til bage og se om du kan få bevægelse i spindlen.

Balofix er jo nærmest berømt/berygtet for at gro uhjælpeligt fast..


Vi prøver igen, i morgen --

Det er selvfølgelig og en mulighed som der bliver nævnt, at det er håndtaget der kammer over,

Men ellers findes der en metode hvor at man kan fryse rørene, men det er nok ikke aktuelt.

Men er der virkelig ikke en mulighed for at lukke til hver enkelt lejlighed?

Nu ved jeg ikke hvordan det fungere i sådan et lejlighedskompleks har i egen vandmåler?

Og hvis ja så må man kunne lukke for vandet der.


Annonce

Der er desværre ikke egen vandmåler ej heller ballofix hane ved vandtilførsel til hver enkelt lejlighed. Jeg vedlægger her nogle billeder tl belysning af hvad jeg bakser med.

Er der nogen, der alternativt (på den korte bane) ved, hvordan jeg kommer ind i selve brusebadsarmaturet og af den vej får stoppet det dryppende varme vand?


Not So Handy
Vedhæftede filer:

Not So Handy
Vedhæftede filer:

Not So Handy

Der er kun en ting at gøre, luk på hovedhane

Og få skiftet den ballofix. Det tager 5 min hvid det hele er klart.

åben alle haner og tag den med tryk på.. du er i badet alligevelet ...

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis