Det ser jeg ikke noget problem i. Det du skal passe mest på, er ikke at forurene med din fyringsole. Hvis du også fjerner din olietank, ved jeg ikke lige hvad byggemyndigheden kræver af dokumentation, men sløjfer (afblænder) du din jordtank, så skal du have et autoriseret firma at gøre det. Du må kunne få oplysninger om kravene hos byggemyndigheden.
Nedtagning af selve kedlen må du gerne gøre, så længe at det er centralvarmevandet du arbejder med. I princippet må du ikke nedtage din varmtvandsbeholder, da det er et indgreb i din brugsvandsinstallation.