Skrotning af oliefyr

Må man selv afmontere og skrotte sit oliefyr?

Marianne
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser jeg ikke noget problem i. Det du skal passe mest på, er ikke at forurene med din fyringsole. Hvis du også fjerner din olietank, ved jeg ikke lige hvad byggemyndigheden kræver af dokumentation, men sløjfer (afblænder) du din jordtank, så skal du have et autoriseret firma at gøre det. Du må kunne få oplysninger om kravene hos byggemyndigheden. 

Nedtagning af selve kedlen må du gerne gøre, så længe at det er centralvarmevandet du arbejder med. I princippet må du ikke nedtage din varmtvandsbeholder, da det er et indgreb i din brugsvandsinstallation.

Søren O

Angående forurening, det er vi meget OBS på ikke at gøre. Olie tanken står på jorden, så den er nem at fjerne Du skriver, at i princippet må jeg ikke fjerne varmtvandsbeholderen? Undskyld (ikke helt blondine;-)) Men hvad mener du med det, når 

Vi har fået kamin, som kan varme huset op, og vi har fået en gennemstømsvarmer til varmt vand, er det ikke okay ?

Marianne

Du må ikke pille ved varmtvands beholderen (VVB) selvom du har fået et krydsfelt til erstatning for den, hvis den stadigvæk er tilsluttet vand-rørene.

Dette er pga. det kræver VVS'er papirer, men hvis din VVB er disconnected fra din el, kolde og varme installationer, så må du gerne selv nedtage selve beholderen.

Remanne, du skriver, at I har fået en gennemstrømningsvandvarmer til varmt vand. Jeg går ud fra, at den skal bruge el. Det kan kræve at få udvidet installationen, hvis den ikke i forvejen er 3 faset.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis