Toilet løber stadig

Hej alle! 

Jeg har et ifö Cera toilet der løber, og jeg har skiftet både indløbsventil og udløbs pakning.  Det har hjulpet meget, men det løber stadig en smule - hvis jeg holder toiletpapir op til bagkanten af kummen bliver det langsomt vådt. 

Jeg mistænker at pakningen ikke får "ordentligt fat", er der noget jeg kan gøre? 

På forhånd tak 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du checket at det ikke er overløbet, fordi cisternen tager for meget vand ind? (justeres ved indløbsventilen)


Bent Andersen skrev den 09-10-2017 21:42:38

Har du checket at det ikke er overløbet, fordi cisternen tager for meget vand ind? (justeres ved indløbsventilen)


 Tak for svaret Bent. Det har jeg faktisk ikke, kan du uddybe hvordan/hvor man justerer det? 

Mange tak 

Hvis du "googler" ifø cera er der nogle videoer, som beskriver proceduren.


fase
S. Fabrin skrev den 09-10-2017 22:06:41

Hvis du "googler" ifø cera er der nogle videoer, som beskriver proceduren.

 Jeg synes jeg har set en del videoer uden at have set noget om hvordan man justerer hvor meget vand det tager ind? Måske du kan hjælpe med et link. 

Er det samme som skyllemængden? 


"Ifö Cera" på Google giver øjeblikkelig 4 videoer. Det første spørgsmål i dem jeg kiggede på lyder: "Løber toilettet hele tiden, eller først når cisternen er fyldt?"

Tag det derfra.


Annonce

Det kan også være du har brug for at få afkalket din cisterne. Hvis der er for mange urenheder ved udløbs pakningen, så kan den ikke pakke helt tæt. Men tjek lige den med "overløb" først.


 

Afkalkning af cisternen ved af fylde den med afkalker er en nem løsning (omend ikke så miljørigtig), men det løser ikke det problem jeg havde.
I mit tilfælde havde udløbsventilens korsform kalkaflejringer, så udløbsventilen med dens spritnye pakning ikke faldt helt ned over ventillejet og derfor løb der vand i toilettet. En generel afkalkning af cisterne hjælper ikke på dette problem, idet vandet kun har kontakt med korsformen, men der skylles i toilettet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis