Støbning af egestolper i beton

Jeg skal sætte et hegn op, mellem 150-160 cm høj, omkring en gårhave. Der ligger et støbt beton-fundament, hvor hegnet skal være, og vi har forsøgt at fjerne det uden held.

Har bestilt en mand til at komme og bore huller (120 mm Ø), hvor jeg vil støbe egestolper i. Er udemærket klar over, at det ikke er optimalt at støbe i beton, men vi kan ikke fjerne fundamentet.

Har nogen erfaring med, hvor langt ned vi skal bore hullerne, så hegnet står solidt?


PJT
Jeg skal sætte et hegn op, mellem 150-160 cm høj... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bent Andersen skrev den 09-10-2017 21:55:30

Træ og beton er en rærlig blanding.

Det du har gang i, med at støbe stolper ned i beton holder højst en sæson.

Når træet suger vand, udvider det sig og sprænger betonen. Pyramiderne blev bygget på den måde. Og derefter kommer frostsprængningerne.

Det er en 100% no-go.



 Nyt for mig at pyramiderne blev bygget i beton, mente ellers det var romerne der opfandt beton.   

Frank Chr. skrev den 10-10-2017 13:19:58

Bent, prøv at tjekke side 10 ud. http://www.visdomsnettet.dk/pdf/Fra...nsvang.pdf

 Det er muligt at ham Ansvang ved noget om det esoteriske, men håndværk har han ikke forstand på. Uvidenheden lyser ud af hans påstande, f.eks. at man ikke kan bore sten med kobber, fordi det er alt for blødt. Det er netop derfor det virker!

Tilbage til det oprindelige spørgsmål. Jeg kan garantere at betonen springer hvis man støber en egetræspæl ned. Man kan selvfølgelig gøre pælen våd før støbningen. Men så sidder den desværre løst når den er tør igen...


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis