Lysshow

Jeg skal til at undersøge muligheden for at lave et lysshow for en veninde, der vil bruge det som trækplaster i forbindelse med lanceringen af hendes nye produkt på en messe. Kort fortalt noget med LED-pærer, der lyser bag farvet glas. Vi forestiller os ca 48 pærer, der skal blinke tilfældigt, evt. i grupperede sekvenser eller i mønstre...  og gerne med varierende styrke, hvis man kunne det også.

Alt det tekniske vil til sin tid blive lavet af installatør, men indtil da skal vi lege med ideerne, og undersøge hvilke muligheder og begrænsninger, der er. Og da pengene er små, men kreativiteten stor, håber jeg på lidt positivt indspark.

Så: Kan man købe standard controllere/styringer, som kan bruges til dette. Er det 220/24/12 volt - eller noget helt andet? Må fatninger monteres direkte på f.x. en plexiglasplade eller rustfri plade? Hvis en installatær har godkendt installationen, kan man så forestille sig problemer når den stilles op på en messe med offentlig adgang?


Ved, det er meget “fluffy”, men vi har ikke bedre lige nu - men er fast besluttet på at “skabe en event, der gør folk glade”. Tak for alle input!!!


Mvh.

Jan R.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det ikke skal lyse med stor kraft, men mere være "blikfang" kunne i måske bruge juletræskæder.
De fås i alskens længder og med blinkende led dioder, som kan styres af en kontrolboks, og de koster næsten ingenting.
Vi brugte sådan en for nogle år siden, da jeg var med til at lave en "stand" hvor der blev solgt æbleskiver til et marked.
Vi borede en hulens masse huller (jeg tror der var over 200)i en tynd plade og puttede led lysene i gennem dem, og gav dem en klat lim fra en limpistol... og så var der lysshow   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hey - og tak for input. Da lokalet er meget lyst, har vi brug for lidt power, mindst det der svarer til 40 watt gldags glødepære og formentlig op til 100 w, eller hvad der nu kan lade sig gøre i LED


Mvh.

Jan R.

Det klarer et par ruller Led bånd så rigeligt. Nærmest blændende. Du skal nok have 10-20w led effekt, så har du hvad du efterlyser.


Elektronikteknikeren

Tak for det. Er bestilt, så nu skal der leges. Har ingen idé om, hvordan de enkelte dele kan "programmeres", men - man skal starte et sted - og googles en hel del! Tak for super input - so far :-) 


Mvh.

Jan R.

du skal lige huske på det er ikke til 230 volt den du henviser til.

Jo det må man da sige at de er...


Elektronikteknikeren

Han skrev jo, at der skal bruges EU power supply, så den fik jeg med :-)


Mvh.

Jan R.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis