Olietætner

Hej folkens.
Jeg har en gammel sag af en RAV4, der på sine ældre dage er blevet lidt olietørstig. Hun har gået over 300000km, og er ikke arbejdet værd med at lokalisere utætte pakninger for derefter at udskifte dem.
Jeg har flere ganger overvejet olie-tætner produkter, der kan fåes hos thansen, biltema og lign. Dog har jeg altid forkastet ideen, da træerne sjældent gror op i himlen. For nylig faldt jeg så over følgende video, hvor en anerkendt mekaniker på youtube anbefaler produktet:
https://www.youtube.com/watch?v=HTT0sejhoOQ

Jeg ville i den forbindelse høre, om nogle af jer har haft held med et tilsvarende produkt?


På forhånd tak!


Søren
Hej folkens. Jeg har en gammel sag af en RAV4, der... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
KaptajnConrad skrev den 08-10-2017 12:12:28

Mit formodning er egentlig den samme som din, Leif. Da 'vidundermidlerne' ikke koster alverden, er det eneste, der afholder mig fra at afprøve det, at jeg har hørt om folk, som decideret hævder, at det over tid ligefrem ødelægger pakninger, fordi de bliver stenhårde. Har også læst om folk, der påstår, at man kan risikere at stoppe oliekanaler o.lign. til.

 Der er hele fire måder en simmerring normalt kan blive utæt på.

  1. Mekanisk destruktion ved der kommer græs, grene, ståltråd eller snor omkring akslen og fremmedlegemet river/slider simmerringen mekanisk i stykker. 
  2. Simmerringen bliver udsat for støv der med tiden slider læberne læberne op.
  3. Lav oliestand så læberne ikke bliver smurt, ødelægger på sigt også akslen ved der bliver slidt et spor i samme.

4. Gummiet bliver hårdt så det med tiden ikke lægger til omkring akslen. Herunder kan gummiet ligefrem blive så stivt det revner. Det samme kan ske hvis simmerringen bliver udsat for UV stråling i længere tid.

Det er delvis kun i nedbrydning nummer 4 et "vidundermiddel" eventuelt kan hjælpe, forudsat midlet kan blødgøre gummiet, Så hvis gummiet bliver hårdt af midlet formoder jeg stærkt at fabrikanten både bliver ristet, stegt og hængt på i ................ ret hurtigt. Derfor formoder jeg at additivet er uskyldigt, hvis det bliver brugt efter brugsforvirringens forskrifter.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg har gennem tiderne brugt nogle af de vidundermidler - i sidste ende er det lidt som hypnose. Man skal tro på det virker, for beviserne er mindre håndfaste. Oliespild har de ingen indflydelse på (min erfaring ), men har dog fornemmet et lille plus på det der går igennem. Måske lidt som diverse brændstofadditiver.

Vh. Carsten


 

efter så lang tid, kunne man faktisk have nået at skifte bundkarpakningen/ventildæksel do


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis