Dårligttryk på det varme vand.

Hej med jer.

Vi har boet i vores hus i lidt over et år. Men siden vi flyttede ind har vi irriteret os over at der er dårligt tryk på det varme vand. Hvis man bruger vand i køkkenet imens der er en i bad, så forsvinder vandet næsten helt begge steder. Der er ingen af rørne som er gamle og stoppede.

Rørne har samme dimensions på det kolde vand og der er der ingen problemer, heller ikke selvom der bruges vand mere end et sted.

Mon det er vores varmeveksler som ikke kan producere nok vand, eller kan den være tilkalket så der er dårligt flow?

Vi har fjernvarme og ingen cirkulationspumbe på det varme brugsvand.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Stadig ingen som har en ide til hvad der er galt? Her til aften er der slet ingen varmt vand i den varme hane efter at jeg har haft lukket for vandet?

Med dit anlægs 8 år "på bagen" er der mange fejlmuligheder. Det kan være snavs i et filter, en kontraventil der "hænger", kalk i varmeveksleren og en defekt trykstyringsventil. Jeg tør ikke gætte på hvad der konkret er galt, så medmindre du er klar til selv at gå igang, er der nok kun den tunge vej at tilkalde en fagmand. Prøv dog lige at afmontere Danfoss ventilhovedet (der står på lidt over 3), og tjek om stiften i selve ventilen "er groet fast".

Søren O

Det kan jeg jo lige prøve. 

Jeg har prøvet at rense snavse filterne uden held.

Har lige haft ventilhovedet afmonteret. Stiften kørte som ny.

Jeg er nok nødt til at have fat i en VVS i morgen 🙁

Annonce

Kalk i veksler!!

Den skal skylles igennem med noget afkalker. 

Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

RasBo skrev den 03-07-2018 17:54:01

Kalk i veksler!!  Den skal skylles igennem med noget afkalker. 

Og medmindre du er kendt med syre, anbefales det at få en VVSer til at gøre det. Han har grejet til det.

fase

Der er stille og roligt kommet mere og mere tryk på det varme vand i løbet af dagen. Man kan godt tage et bad igen eller vaske hænder i det. Men det er stadig ikke godt, så jeg må hellere have fat i en VVS når vi er over sommerferien 🙂

Det er bare mærkeligt at trykket svinger sådan. Igår efter jeg havde haft lukket for tilførslen til varmeveksleren var vandstrålen i vandhanerne kun ca. 2-3mm tyk. Så der må være noget som et stoppet et sted eller en ventil som hænger. 

Det kunne godt tyde på at det er trykstyringsventilen "der hænger". Var det mig ville jeg undersøge er der kan skaffes et reparationssæt, og så ellers gå igang med en adskillelse, rengøring, smøring med hanefedt, og samling igen.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis