Antal grader på varmeunit? Gemina termix

Hej på lavdetselv


Ny her så tilgiv mig hvis jeg ikke har lært jargonen endnu ;-)


Jeg har Her til ca middag formået at lave en halv times strømafbrydelse som har gjort vores fjernvarme unit samt gulvvarme shunt system har været uden strøm. Det er en nyere Gemina Termix unit, efter jeg tændte den stod displayet så på 20 grader, jeg satte den så op på 25 grader. Helt ærligt har jeg aldrig rodet i det siden det blev installeret, så er lidt på herrens mark hvad jeg egentlig roder i. Hvad skal sådan en stå på, og hvad betyder det egentlig?


Se billeder for evt mere info.


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal bare tilslutte strømmen igen, og ikke stille på noget. Der sker ikke noget med dine indstillinger ved strømafbrydelse.


Søren O
Søren O skrev den 06-10-2017 21:18:53

Du skal bare tilslutte strømmen igen, og ikke stille på noget. Der sker ikke noget med dine indstillinger ved strømafbrydelse.

 Hej Søren

Tak for dit svar. 

Sandheden er at jeg husker ikke hvad den stod på. Jeg fik sludret med at sige jeg tror den stod på 20..

Ingen der har en ide om dette?

Det er ikke lige til at sige hvad din styring skal stå på. Ideen med styringen er at begrænse fremløbstemeraturen til dine radiatorer mest muligt, uden det går ud over komforten. Ved at have lav fremløbstemperatur, begrænser du dit varmetab i fordelingsrørene.

Jeg vil råde dig til at læse betjeningsvejledningen til din styring, så du får styr på hvordan den virker. Hvis du har fået styringen "helt ud af kurs", mener jer at der er en fabriksindstilling som kan bruges som grunsdindstilling.


Søren O
Søren O skrev den 07-10-2017 21:24:13

Det er ikke lige til at sige hvad din styring skal stå på. Ideen med styringen er at begrænse fremløbstemeraturen til dine radiatorer mest muligt, uden det går ud over komforten. Ved at have lav fremløbstemperatur, begrænser du dit varmetab i fordelingsrørene.

Jeg vil råde dig til at læse betjeningsvejledningen til din styring, så du får styr på hvordan den virker. Hvis du har fået styringen "helt ud af kurs", mener jer at der er en fabriksindstilling som kan bruges som grunsdindstilling.

 Hej Søren

Tak for dit svar. Jeg er nogenlunde med på hvordan den virker, det samme med styringen. Var bare ikke klar over det med begrænsning og komfort. Jeg har stilt den på 24grader og den virker fornuftig her med 199m2 hus, 2 rum med gulvvarme og resten med radiatorer. Ser heller ikke ud til på mit forbrug hos forsyningen det har lavet nogen forskel på forbruget. Så mon ikke det er passende. Tak for info

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis