Der er minimalt til forskel i forbruget, om du kører med en elelr flere radiatorer i samme rum.
Er vi ude i ala matador, hvor de lukker spisestuen af, for at spare på varmen, så Ja, så sparer du energi, ved at isolere et/flere rum fra de opvarmede.
Men det er en (MEGET) gammel skrøne, at man sparer energi ved at bruge 1 radiator fuld power, med de andre slukket, og der er intet hold i den. Tvært imod får du en ringere afkøling af dit retur vand, og dermed en ringere virkningsgrad på dit gas-fyr, og dermed et større forbrug på gas-fyret, end hvis du havde haft flere radiatorer til at køre på lav last, og fuld afkøling af vandet.