Mira Screen /Chromecast.

Hej til Jer.

Jeg har købt sådan en Mirascreen. Så kan man se indholdet på sin pc-skærm direkte på tv-et. Når det er tilsluttet så køre det rigtig fint, Men Når jeg har slukket det så er det ret besværligt at starte op igen Først skal jeg hen til tvet for at skifte på selve dimsen. dernæst skal jeg ind i alle indstillinger og få den til at søge i bluetooth og andre  enhedere   først derefter kommer der billed til tvet. Var det en fejl at købe en mirascreen? Er Chromecrast bedre?/ nemmere at håndtere.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, Chromecast fungerer rigtig godt. Du tænder blot dit TV (Chromecast kan strømforsynes via USB-porten på de fleste TV, vælger HDMI for Chromecast. På din PC åbner du Google-Chrome og vælger skærmdublering i fanen Chromecast. Du kan vælge bare at dublere browserens visning, eller hele PC-skærmen. Du kan bagefter minimere Google-Chrome og foretage dig det du vil - med visning på dit TV. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej Wezio.

Tak for svar. Der er måske ikke nogen her der kender mira screen. det er en blandt mange udgaver som bruger Miracast protecollen. Den kan egentlig det som jeg har brug for ( sender pc.skærmen direkte til tv-et. Jeg kan bare ikke forstå at det skal være så besværligt hver gang man skal starte den op, men hvis ingen kender til den så er det jo svært at få vejledning. Har prøvet at google det, men enten får jeg det som er i brugsvejledningen, eller en masse som jeg ikke forstår en meter af, og derfor ikke ved om jeg kan bruge til noget.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Nå men til andre interesserede. Så skal man ikke bruge det usbstik som sidder i tv-et- Så slukker og nulstiller dimsen når man skifter i tvet eller slukker det. Med en extern usblader holder den indstillingen indtil du slukker din pc eller den går i standby. Og miradimsen er på samme indstilling som da du slukkede.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Finder det lidt underligt du har alle de problemer. Har selv en Miracast jeg købte nede i Aldi på et tidspunkt hvor æsken var blevet rigtig godt slidt og prisen derfor var helt i bund. Den har virket hver gang den har været i brug, omend det sker sjældent. Har lige afprøvet den på et gammelt Sony tv der står inde i hobbyrummet, hvor det bare virker.     

Dog har jeg desværre ingen fornemmelse af hvad det er der går galt for dig.   

PS. Som jeg har forstået det, er Chromecast bare bare Googles udgave af en Miracast. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Nitter.

Jeg har lige været lidt på forlænget weekend. Råbjerg Mile mandag morgen så har du 4 milliomerkubikmeter sand helt for dig selv sammen med fruen, så bliver man som barn igen. Men ellers så er chromecast og Mirascreen ret forskelligt. Crome er afhængug af dit lokale wifi hvor mira dublere din pc-skærm med sit eget trådløse net til tvet og kan bruges uden wifi. Om det går galt for mig ved jeg ikke, Men jeg startede tråden fordi jeg synes det var mega besværligt at starte det hver gang man ville bruge det. Nu fandt jeg så ud af at ved at bruge en extern strømkilde til miradimsen så blev det lidt nemmere. Men når man første gang starter op så kommer en skærm der siger "search below wifi and connect SSID Mirascreen DFCC767A og et password. Det kommer jeg ingen vejne med så næste mulighed er Miracast connection step  Search and connect miracast device. Så skal man, nu starter jeg: handlingscenter, enheder, printere, trådløseskærme mirascreen angivet som ikke tilsluttet videre til skærmindstillinger, opret forbindelse til trådløs skærm Mira screen fremkommer klik på den og vent til den opretter forbindelse. Når jeg tænker på at min printer som pcen også kender til bare (hvis den er tændt) bare skriver med det samme så synes jeg at det er en lang procedure og var nysgerrig efter om der var en eller anden som vidste at det bare var sådan eller om der  var noget man kunne gøre. I øvrigt så irriterer det mig at indlæggene hele tiden bliver understreget med rød bølge. Hvis alt markeres som stavet forkert så opgiver man jo at rette.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce

Velkommen hjem.

Jo ja, nu kender jeg så ikke noget til Googles udgave-r, der skulle være ens med MiraCasts protokol, men de skulle begge kunne lave forbindelsen over WiFi som jeg forstår det. Wifi er jo i bund og grund bare en trådløs Ethernet forbindelse. Der er så vist noget med at Google ChromeCast udgaven, der hedder Ultra til efternavn, også kan tilsluttes et Ethernet stik og dermed bruge en wiret forbindelse. Det er vist lavet på den måde så folk hovedsagelig kan se Googles betalingssteder. 

Som sagt kobler min MiraCast fint men langsomt op/på. Og den får sin strøm fra et USB stik i TV'et, uden ekstern strømkilde virker min ikke.

Det er måske en Google ChromeCast Ultra til den ydmygende sum af kr 600+, du skal have fat i når den anden ikke vil makke ret.     

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej igen Nitter.

Jamen den fungerer jo sådan set. Jeg forstår bare ikke at det skal være så omstændeligt at koble op på den. Og tænkte om der var noget jeg havde misforstået

Som jeg har forstået det så kan cromecast ikke fungere uden et wifi, hvorimod mirascreen laver sit eget wifi med tvet. Men jeg har ikke forsket særlig meget i det. Der er noget i brugsvejledningen om at komme på eget wifi hvor man skal bruge ipadressen til miradimsen men det er endnu ikke lykkedes for mig at finde den adresse. Det skulle efter sigende også være muligt at opdaterer firmware, men det krævet også at jeg finder ipadressen. Så tidsmæssigt er der ikke meget sparet men jeg slipper for slæbe pcen hen til tvet og ligge på knæ for at få det i gang.

Ps det fungerer også med strømstikket fra tvet, men dimset resetter hver gang tvet har været slukket når jeg bruger det. Med en usb-lader i stikkontakten er der strøm på hele tiden og det spare mig for at gå hen og skifte indstilling hver gang den skal bruges


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Som sagt ved jeg ikke hvad der går galt for dig. Måske der er noget i browseren eller dit operativsystem der er sat forkert op, siden du skal ind i "handlingscenteret" rode. 

I min MiraCast enhed er IP adressen 192.168.49.1.

Nærmere kan jeg desværre ikke komme i opklaringen af mysteriet, desværre.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Nitter.

Hvordan finder du ipadressen til miracast?

En af mine venner fra motionscentret har en søn som er noget med it han  kigger på det en dag. Eftersom vnnen også er interesseret i funktionen. Måske gir det noget.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 12-10-2017 19:06:50

Hej Nitter.

Hvordan finder du ipadressen til miracast?

En af mine venner fra motionscentret har en søn som er noget med it han  kigger på det en dag. Eftersom vnnen også er interesseret i funktionen. Måske gir det noget.

 Den står såmænd i manualen. Men du kan også se den i Chrome browseren når du kalder cast. Når du kalder cast i Chrome får du også en hjælpeside frem hvis du trykker på ordet hjælp, måske det kan hjælpe dig ???

Du må have fremmede øjne til fysisk at kigge på sagen.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis