Mira Screen /Chromecast.

Hej til Jer.

Jeg har købt sådan en Mirascreen. Så kan man se indholdet på sin pc-skærm direkte på tv-et. Når det er tilsluttet så køre det rigtig fint, Men Når jeg har slukket det så er det ret besværligt at starte op igen Først skal jeg hen til tvet for at skifte på selve dimsen. dernæst skal jeg ind i alle indstillinger og få den til at søge i bluetooth og andre  enhedere   først derefter kommer der billed til tvet. Var det en fejl at købe en mirascreen? Er Chromecrast bedre?/ nemmere at håndtere.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Jeg har købt sådan en Mirascreen. Så... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej igen 

tak for at du prøver, men jeg forstår ikke en meter. cromebrowseren kalder cast? ikke forstået. Så når jeg kalder cast i crome får jeg en hjælpeside. Aner det ikke. der er to forsider på tvet når miracast er fundet og tændt i hdmistikket. 

det er den nederste jeg kan finde på min pc når jeg laver hele proceduren med handlingscenter osv


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Det med telefonen må du ikke spørge mig om. I Google Chrome browseren trykker du på de tre lodrette prikker oppe øverst i højre side og vælger Cast i rullemenuen. Det skulle gerne sætte dig i forbindelse med dit TV uden de helt store krumspring, ellers er der hjælp nederst på "tallerkenen". 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Nitter og god morgen.

Jeg kommer ikke nogen vejne ad den sti. Uanset hvilken startskærm på tvet så kan den ikke finde noget. I hjælpe menuen nævnes hele tiden cromecast. Min dims er jo netop ikke crome cast. Måske har vi misforstået hinanden fra start.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Nej, det siger du godt nok, men det er selve protokolden der driver værket der hedder MiraCast og ikke hvem der har lavet soft/hardwaren. De skulle passe indbyrdes sammen. Det er i bund og grund et trådløst HDMI kabel der kører over WiFi.

 https://en.wikipedia.org/wiki/Miracast

https://support.microsoft.com/da-dk...n-miracast



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Åh ja, hvilken version Windows er det du kører med ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Nitter skrev den 13-10-2017 16:56:13

Nej, det siger du godt nok, men det er selve protokolden der driver værket der hedder MiraCast og ikke hvem der har lavet soft/hardwaren. De skulle passe indbyrdes sammen. Det er i bund og grund et trådløst HDMI kabel der kører over WiFi.

 https://en.wikipedia.org/wiki/Miracast

https://support.microsoft.com/da-dk...n-miracast


Det er ikke korrekt. Miracast og Chromecast er ikke det samme og er ikke kompatible. Det fremgår faktisk af det første link ovenfor.

Miracast er et trådløst hdmi kabel, som viser hele indholdet af skærmen.

Chromecast er mere en medieafspiller, som kan fjernstyres fra pc'en. Den kan så også dele skærmbilledet, men det virker på en anden måde end Miracast.

Jenshøj, ja der kan du så se min uvidenhed omkring de ting og så langt kom jeg ikke ned i teksten. Min har to stillinger man kan skifte rundt på med en knap. Den ene ved jeg dog ikke hvad skal bruges til.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Nu blev vi så enige om at miracast og cromecast ikke er det samme. Min windows er den sidste nye win 10.

Noget andet interessant er at da jeg prøvede med min ældre asus laptop også med win 10, kunne jeg overhodet ikke fined nogen mulighed for at komme i kontakt med dimsen.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 13-10-2017 19:04:35

Nu blev vi så enige om at miracast og cromecast ikke er det samme. Min windows er den sidste nye win 10.

Noget andet interessant er at da jeg prøvede med min ældre asus laptop også med win 10, kunne jeg overhodet ikke fined nogen mulighed for at komme i kontakt med dimsen.

Der er noget med at ældre skærmkort ikke understøtter MiraCast, hvis de er lavet før protokollens vedtagelse. Det står der vist noget om i det link jeg har sat på til Microsoft.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej igen og god morgen.

Så skete der der noget nyt. I går var det en opdatering som dels installerede en ny ting på proceslinien. nemlig personer. Det er nu lige gyldigt for mig, Men i nedereste højre hjørne bagved ingen nye beskeder er der nu 14 små firkanter hvor der før kun var 4. En af dem hedder opret forbindelse, og her kommer jeg direkte til Mira dimsen. Til gengæld som noget sørgeligt så kommer lyden ikke over i tv-ets højtalere, selvom jeg skifter til samsung lyd og man kan se at de små grønne bjælker bevæger sig. Meget underligt, da det har virket. Nogen forslag?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis