Korrekt montering af afløbsrist

Hej,


Jeg er igang med at renovere badeværelse og er nu kommet af med de gamle klinker og skal snart påbegynde vådrumsikring, er med på det skal ned i afløbs skålen, men er lidt i tvivl hvordan min rist skal monteres på afløber korrekt?


Skal det bare limes ovenpå her eller skal der gøres noget andet?


PFT! :-)


Hej, Jeg er igang med at renovere badeværelse og... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jo det er den kan. Den bliver jo indstøbt når fliserne kommer ovenpå, men formålet er altså membrantætning. Der er helt sikkert mange som laver det forkert.


Elektronikteknikeren

Jeg har lige tjekker der er ingen flange på mit.

Kan godt se ide i at membran skal ramme denne flange, men hvis vi tager udgangspunkt i den jeg har sat pil ud for så er det jo flere cm under det niveau hvor fliser kommer til at være?

Har en forhøjer ramme til at ligge, kan se det passer præcis ned i mit afløb, mit spørgsmål er om jeg skal lime den fast og så vådrumsikre ind til flange herpå? og så klinker og rist oven herpå?

eller er vi ude i det skal bankes op?

Det er nok det nærmeste vi kommer på en ordentlig løsning, hvis du ikke skal ud i at skifte selve skålen.


Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 07-10-2017 21:21:18

Det er nok det nærmeste vi kommer på en ordentlig løsning, hvis du ikke skal ud i at skifte selve skålen.

 Altså en forhøjelseramme?

Annonce

Dem der er 30 mm høje er beregnet til indstøbning. På disse leverer Purus en manchet som man placerer over afløbet og skærer et firkantet hul med en Stanley. Skær på den indvendige side af afløbsrammen så hullet er en anelse mindre og pres den ned over kanten så den sidder helt stramt. Brug evt. selve rist rammens indvendige side som skabelon til at skære efter.  Der er så ikke nogen flange, men det er den måde Purus beskriver monteringen på det afløb.  Du kan gøre det samme med en forhøjer ramme på dit afløb, men der mener jeg at man kan få forhøjer rammer med en flange. 


km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis