Montering af TV på 1lags gips

Hej LDS  

Jeg har et 42'' LG tv, jeg rigtig godt kunne tænke mig at få hængt op på væggen, da jeg desværre ikke har foden, og væg beslagende er sat på permanent, da TV'et knækkede beslagende inde bag pladen, og jeg fik den fusket fast, så de sidder der altså permanent   

Jeg vil skyde på det vejer omkring 30-40 kg.

Det skal hænges op i 1lags gips, almindelig gips, jeg kan IKKE finde lekterne, da jeg ikke selv har sat gipsen op, og ville være ked af at skulle til at skære hul i det, for at finde ud af det...

Så jeg håber der er en handy man, som kan hjælpe, jeg har den erfaring at 1lags gips ikke rigtig holder til noget vægt...

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan banke på væggen og lytte dig frem til hvor lægter sidder


Elektronikteknikeren

Du skal have fat på nogle gipsskruer der danner en "prop" på bagsiden af din gipsplade. Disse skruer kan klare et træk på ca. 30 kg i en 1-lags gipsvæg. Kan du købe i ethvert byggemarket. 

Vil du sikre dig lidt ekstra, så kan du forstærke gipspladen med f.eks. en krydsfinerplade på f.eks. 40 x 50 cm i 12 mm tykkelse.


Søren O

GreGeren - Det har jeg prøvet, jeg synes ikke at kunne høre noget, selvom det er indenfor den afstand hvor der burde sidde minimum 1...

Søren O - Vil vægten fra tv'et ikke lave et sådan træk nedad at det vil med tiden ødelægge gipsen?? Jeg havde dog ikke tænkt med krydsfinerpladen

Du kan også prøve at banke fine listesøm igennem for at finde lægten.


Elektronikteknikeren

Dit fjernsyn skal have en vis alder for at veje 40 kg. Jeg vil tro det vejer mindre end 30 kg, og kan nemt holdes alt efter beslagets udformning med tre eller fire  gipsdybler eller vingedybler. 


fase
Annonce

Gipsen kan udmærket holde til trækket fra skruerne. Hvis du kan få placeret 4 skruer i toppen af dit beslag - eller krydsfinerpladen, skulle du være på den sikre side.


Søren O

Du kan hænge en folkevogn op på en væg med et lag gips, hvis bare du anvender de rette plugs og skruer til opgaven. 

Jeg har hængt vores Mistral tv-møbel op på en væg med ét lag gips med disse plugs https://www.jemogfix.dk/gipsduebel-...4/9033534/

Skufferne i møblet er fuldt læsset med DVD'ere og på hylderne står surround-anlæg og DVD-afspiller. Min datter på tre år sætter sig nogle gange på møblet eller kravler rundt på det. Det holder fint ;-)


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Takker for svarene Jeg får det lige prøvet af i løbet af weekenden :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis