Audi A5, 2.0 TFSI fra 2010 drikker motorolie

Kære LDS´er,


Er mgt ked af det...


Købte en Audi A5, 2.0 TFSI fra 2010 en en privat for 1 mdr. siden. Havde forinden vist den til min mekaniker, som anbefalede at udskifte tætningsringe ved motoren, da den lækkende olie i motorrummet. Det er nu udskiftet.


For et par uger siden begyndte den at vise mangel på olie. Der er ingen oliepind, men kun visning i instrumentbrættet. Jeg påfyldte en liter olie på og det drak den over 5-6oo km. Jeg viste bilen til mekanikeren og han mente, at der er generelt har været design med de her motorer og at olien kommer ud med udstødningen. Derfor er begge udstødningsrør også lidt tilsodet. Der e ringen tegn på oliespild i motorrummet eller nedendunder.


Jeg har læst om disse fejl http://www.a5oc.com/forums/a5-general-q/90849-2-0-tfsi-oil.html , hvor mangeunde de 3 års garanti fik udskiftet (stempler), ringe og plejlstænger.. Men mek siger at det er en MEGET stor operation. DEt ville han ikke anbefale og heller ikke rode sig ud i...:-(




kh. hilsen Mr. GDS 0
Kære LDS´er, Er mgt ked af det... Købte en... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
IT manden skrev den 05-10-2017 18:17:11

Min tidligere A4 2.0 TFSI var også ret tørstig på olien. Jeg gad ikke bruge 50k på at få det lavet, så jeg købte Castrol olie (Castrol EDGE VW Longlife 3) i tyskland til en god pris, og fyldte på når det var nødvendigt.

Det var dem her jeg bestilte fra, har ikke tjekket priser men den gang var det ca ½ pris inkl porto, i forhold til det billigste i DK.

https://www.mapodo.de/ 

 Det vllle jeg også, men pt. drikker og brænder den 1l olie på 100 km:-)



kh. hilsen Mr. GDS 0

mrGDS0 skrev den 06-10-2017 09:43:59

 Det vllle jeg også, men pt. drikker og brænder den 1l olie på 100 km:-)

Det lyder godt nok helt vildt, med så højt et forbrug og du bør ikke køre mere i den, før det er undersøgt nærmere.

Der har været eksempler hvor cylindervæggen også har været ødelagt og så er det anden motor der skal i.


Man er naturligvis nødt til at udelukke defekt turbolader osv., inden man bare adskiller for at skifte stempler.

mrGDS, dit problem har lige været på tysk fjernsyn.

Det er godt nok nogle ordentlige blodtude Audi løber ind i for tiden (Diesel, TFSI mm.). Audi nægter at løse problemet, fagfolk er enige om at det er en konstruktionsfejl med underdimensionerede olieskraberinge.

Du kan kigge her: https://www.vox.de/sendungen/auto-mobil-tvnow.html

Udsendelsen er ikke tilgængelig endnu, der går nok et par dage. Indslaget kommer ca. 45 minutter inde.


Audi er nu sat til diagnosering. De har tilknyttet noget olievejning, hvor jeg skal køre 1000 km eller indtil lampen lyser igen. De skal gøre det to gange siger de...



kh. hilsen Mr. GDS 0
Bent Andersen skrev den 15-10-2017 18:34:24

mrGDS, dit problem har lige været på tysk fjernsyn.

Det er godt nok nogle ordentlige blodtude Audi løber ind i for tiden (Diesel, TFSI mm.). Audi nægter at løse problemet, fagfolk er enige om at det er en konstruktionsfejl med underdimensionerede olieskraberinge.

Du kan kigge her: https://www.vox.de/sendungen/auto-m...tvnow.html

Udsendelsen er ikke tilgængelig endnu, der går nok et par dage. Indslaget kommer ca. 45 minutter inde.


 Gælder det også for nye biler? Hvorfor hører man ikke om det i DK?

Kan ikke finde videoen. -Hvad hedder den? dyb link?



kh. hilsen Mr. GDS 0

Udsendelsen "auto mobil" fra 15/10. Ca. 45 min. inde.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis