Gammelt vindue - fugtig træramme

Hvordan dælen kan vinduesrammen være så våd? For mig at se kan det kun være kondens, men det undre mig, at det kan hæfte sig på det lodrette træstykke. Der er tidligere brugt en almindelig træmaling til indendørs, men den skaller af og bobler nu. Nogle ideer til, at male den korrekt så malingen hæfter ordentlig? 


Vinduet skulle gerne holde en tre år endnu :)


Mvh 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis tætningslisten er utæt, kan fugten kondensere der hvor kold luft møder varm luft. 

Sørg for at træet et godt tørt. Slib, grund og mal træet.
Gennemgå om tætningslisterne slutter tæt, eller bør de udskiftes. 

Så kan vinduet nok holde 3 år endnu. 

Og så er det vigtigt at lufte godt ud, så det ikke danner sig kondens i vinduerne. Det er dog ret svært at undgå på denne årstid, når man har gamle vinduer. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Hvordan ser de ud udvendigt? Hvis ikke alle samlinger omkring bunden er 100% tætte, ramme, lister og gummi, så kan vand også tage vejen ind den vej.


Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!

Jeg har lige været ude og kigge og syntes det ser ret fornuftigt ud udvendigt. Det må være kondens. Mit problem er så at få træet tørret godtnok ud, inden jeg kan give det en ordentlig grunder og maling bagefter. Syntes den konstant er lettere fugtig. Nogle ideer? Vil man kunne tørrer det ud med en varmepistol eller er det for stor risiko for, at ødelægge andet maling evt lim i samlinger? 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også