Gulvvarme med vand på massiv Ege træs parket installeres nede krybekælder

Hej alle LDS'er 

Jeg står for at skulle lave nyt køkken. Derfor fjerner jeg en radiator da den står op af den væg jeg vælter. Så nu vil jeg have gulvvarme under gulvet. Jeg har en krybekælder dom er 80 cm dyb under hele huset.

Gulvet er et Junkcers 22 mm massiv ege parket

Så mit spørgsmål er hvordan gør jeg det?? Og kan jeg gøre det??

Det skal tilkobles en 1 kreds mini shunt fra wavin som jeg vil udbygge til en 2 kreds. 

Pt er der ingen isolering under gulvet, så gulvet skal efterisoleres når gulvvarmen er installeret.



Vh.
Lars Guldbæk
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må kunne bruge ganske almindelige varmefordelingsplader under dit gulv. Om gulvbrædderne bliver lagt ned på varmefordelingspladerne, eller om varmedelingspladerne skrues op under dit gulv må være det samme.

Med hensyn til dampspærre er jeg ikke sikker. Ved et gulv uden opvarmning er det normalt at dampspærren lægges lige under gulvbrædderne, oven på bjælkerne. I dit tilfælde vil jeg foreslå 50 mm isolering direkte under dine varmefordelingsplader (mellem dine bjælker). Herefter vil jeg foreslå dampspærre som hænges op under hele gulvet (og bjælkerne) og tætnes ved vægge og samlinger. Herunder igen isolering - mindst 100 mm.


Søren O

Søren O takker... jeg tror jeg bruger den måde da det er den billigste måde. Mht. Isolering har jeg bestemt at smide 50 mm flamingo op under da det har en 3x så stor isolerings effekt isforhold til rockwool, og så er det også lige lidt skønnere at arbejde med i en krybekælder.

Jeg har i dag talt med en konsulent fra Uponor som er af samme mening dog vil han bruge nogle special kassetter til at trække pex rør i. Det er nok den dyre løsning.


Vh.
Lars Guldbæk

Jeg må desværre fortælle dig at "flaminge" ikke isolerer bedre end almindelig isolering. Prøv at søge på f.eks: "isoleringsværdi flamingo rockwoll". Desuden er det meget svært at tilpasse flamingo så det slutter tæt.

Hvorfor skulle du dog bruge specielle kasetter til dine PEX-rør ?


Søren O
Annonce

Har kikket på den løsning, samt talt med en konsulent fra  Uponor. Dog kan jeg ikke finde nogle priser på deres kassetter, så har tænkt på varmefordelingspladrr og isolering under.


Vh.
Lars Guldbæk

Jeg har 60 m2 som jeg skal ha gulvvarme i.

Kan jeg køre det på en kreds? 

jeg køre med en Wavintigris mine shunt jeg udbygger til 2 kreds


Vh.
Lars Guldbæk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis