Kan disse plader fuldspartles?

Hej

Væggene i min stue er beklædt med nogle mindre kønne hårde plader som jeg ikke kender navnet på. 

Er der nogle herinde som ved om disse plader kan fuldspartles og herefter opsættes glasfilt?

Hvis i mener det er muligt vil det så være nemmere at bruge rulle spartel når man ikke har prøvet at fuldspartle før?

Jeg har vedhæftet et par billeder af pladerne. Ved i evt hvad disse plader hedder? 


Vh Martin

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Lars

Kan du se mine billedefor jeg kan ikke selv se dem i mit indlæg? 

Det er hårde plader af 60 cm sat sammen, dvs lidt ligesom gipsplader dog hårdere og ligner de er klikket sammen af en art.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Nogen der har kendskab til hvad den type plade er og om de kan fuldspartles. 

Ligeledes omkring rullespartling kontra normal spartling? 

Rullespartel er efter min erfaring lettere at have med at gøre som uøvet.

Tror ikke det er noget problem at spartle pladerne, men der er måske en risiko for at spartlen vi revne i de lodrette samlinger. Men hvis der ikke er bevægelsesrevner i samlingerne i dag (revnet maling), så går det nok.

Jeg ser dine billeder fint. Selv om det er en slags strukturplader ser jeg ikke noget problem i at fuldspartle. Samlingerne kan evt. forstærkes med en selvklæbende gipspladearmeringstape før spartling.


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Tak for svarene. 

Der er ikke bevægelser i pladesamlingerne idag men tapen ville måske være fornuftig for at være på den sikre side 

Jeg arbejder videre med ideen om rullespartel. Hvis der er nogle fabrikanter som i anbefaler frem for andre, må i gerne melde ind 

Har lige rullespartlet alle vores vægge med rullespartel fra Beckers. Det fungerede ganske fint og var nemt at arbejde med. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Nu kan jeg se, at du er fra Ballerup. 

Jeg ville smutte 15 minutter ud af frederiksundsvej og købe det i JP Lagersalg, Brønshøj. Mange af deres produkter er Flügger produkter forklædt som en billigere vare. Deres Yunik maling og spartelmasse er i hvert fald.

På den måde er du sikret en høj kvalitet til en brøkdel af prisen.

Tak jeg vil prøve at kigge på deres Yunik produkter. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også