Gode garderobeskabe med skydedøre

Vi skal have nye garderobeskabe til fire værelser, og har derfor være i møbelbutikker for at kigge på garderobeskabe. Vi har været i Ikea, Ilva, Idemøbler, Møbler og Svane.

Alle steder har de meget fine indretnings muligheder, men vi synes at skydedørene alle steder virker meget billige og af dårlig kvalitet.

Vi hælder derfor blot til at købe skabene i Ikea (PAX-serien), men omvendt vil vi gerne have garderobeskabe i god kvalitet.

Kender I et godt sted at købe garderobeskabe med skydedøre?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vi har købt skydedørsskabe fra Silvan til 6 værelser. De er meget flotte og ad god kvavlitet. Jeg havde sammenlignet Silvan og Bauhaus. Bemærk, at Silvan og Bauhaus løbende har 50%-kampagne..


Bemærk, at Ikeas ind elementer er 50... Det begrænser at du kan købe udstyr og invetart fra andre, som køber 60.



kh. hilsen Mr. GDS 0

Vi har valgt Ikeas PAX skabe, og så monteret skydedøre fra Kvik foran. Skydedørene er ikke fastgjort til skabene, men i stedet til gulv og loft. På den måde virker skabene som en mere integreret del af rummet.

Vi overvejede Ikeas egnes skydedøre, men jeg synes det virkede noget spinkelt.


Med venlig hilsen

Anders

Overvej hvad du vil.... Der er to retninger t gå, enten et fritstående skab med skydelåger eller skydelåger fra gulv til loft og med skabselementer inden i.

Jeg vil klart vælge den sidste hvis ikke skabet skal være flytbart. Det giver både det mest rummelige skab og den mest stabile løsning da det fastgøres i vægen / loft / gulv.

Her er skydedørene fra IKEA ikke til meget nytte da de er tilpasser skabs-korpus. Men man kan helt fint bruge IKEA skabs moduler indvendigt. Når det kommer til bredden.. så find ud af hvilken bredde du gerne vil have hylderne.. fx så det passer med bredden på trøjer T shirts etc... Igen for at udnytte bedst muligt og monter en gennemgående hylde over alle skabsmoduler til opbevaring af store ting oppe under loftet.. Og tilpas rør mellem modulerne til at hænge bøjler på.. gerne i flere højder, fx to skjorte rør over hinanden, tilsvarende med jeans, jakker osv..


MVH Njord

Jeg ville til hver en tid anbefale skydedører fra gulv til loft og helt væg til væg. Det ser meget elegant ud og udnytter pladsen bedst. Jeg ser ingen ulemper ud over at det er lidt dyrere end standard-skydedøre.



kh. hilsen Mr. GDS 0

Gulv til loft udgaven er også svær at flytte med hvis man fx bor til leje.... Og vil videre...

Men jeg er helt enig, der er mere volumen, en enklere afslutning og de er mere stabile....


MVH Njord

Jeg har PAX, skabene, og til trods for jeg har haft mine skabe adskilt og samlet mindst 4 gange, så er de stadigvæk stabile, om end hullerne til hylder m.m. er ved at være hærget efter adskillige "re-designs".

Har selv købt skydelåger også, men hvor de før havde med en halv meters spring fra 1.5 til 4 meter, er de nu kun i ganske få størrelser, og man skal huske at have i baghovedet størrelsen på lågerne, og hvilke kabinetter man vil bruge bagved, aht. hvorvidt man kan tilgå alle sektioner helt bag ved hver låge, eller om man kommer i konflikt med skabslågerne. Jeg endte op med at have en 1.5m skyde låge, og så 2 almindelige 0.5m låger, alt sammen i høj-glans.

Hvis/når du har fyldt skabet op med tøj, og sørget for at bolte de enkelte sektioner sammen med 4 bolte (2 oppe 2 nede, så der er en i "hvert hjørne" set på hul-pladerne), så er de næsten urokkelige, selv med 50kg skyde-låger og alm. låger på fronten, når man som jeg har 2stk 50*56*236cm og 2stk 75*56*236 bygget sammen.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis