Varme forsvinder i udluftningsskakter

Hej LDS

Jeg har nogle luftskakter (firkantede huller i væggen under loft) ude på toilettet og i køkkenet. Jeg har lagt mærke til at jeg ikke rigtigt kan varme lejligheden op medmindre at dørene til disse to rum er lukkede.  Eller blokerer disse skakter.

Så mit spørgsmål går på om der findes en løsning til at gøre min lejlighed mere energivenlig.


På forhånd tak


Kasper
Hej LDS Jeg har nogle luftskakter (firkantede... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Dan det kan jo ikke være rigtigt at jeg end ikke kan varme lejligheden op med 2kW varmekanon det kaldes ikke indeklima det kaldes miljøsvineri!

Det skal lige siges at varnekanonen kun er taget i brug fordi ejerforeningen skifter vand på radiatorerne nu anden gang over 2 weekender.

Men har også problemet når radiatorerne virker..


Kasper

Det kunne jo også tænkes at du havde for meget træk i dine kanaler. Så kunne du sætte nogle tallerken ventiler i som du kan regulere ned til et mindre flow, som stadig giver et godt indeklima.

Eller som du selv er inde på, en ventilator i bad med spjæld.

Hvorfor hælder i vand på systemet hele tiden?


Elektronikteknikeren

Tak! Endelig relevant (:

Har lige fundet frem til nogle duka ventilations dele der nok kan bruges. 

Jeg ved ikke varmemesteren har sagt til mig flere gange at "nu kan jeg lufte ud i radiatorer der er vand på" og så går der 2-5 dage så har de tømt dem igen.. 


Kasper

bl.a. Duka laver netop noget 1 rums varmegenvinding. Det passer lige ind i sådan en ventil, og det virker. Her er link


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det kunne lyde som om din lejlighed er relativt utæt mht. indtrængen af vind udefra.

-Tjek alle dine vinduers tætningslister, og få dem fixet. Er det gamle københavner vinduer, så har du en simpel forklaring dér.

-Holder din hoveddør til lejligheden tæt? Igen tjek tætningslisterne, og at døren reelt "bruger" dem.

-Holder din køkken-dør til lejligheden tæt? Igen tjek tætningslisterne, og at døren reelt "bruger" dem.

-Tjek for kulde broer under f.eks. vinduer, ved dørkarme, fodlister, diverse skillevægge til naboerne og især på vægge mod udendørs.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis