Varme forsvinder i udluftningsskakter

Hej LDS

Jeg har nogle luftskakter (firkantede huller i væggen under loft) ude på toilettet og i køkkenet. Jeg har lagt mærke til at jeg ikke rigtigt kan varme lejligheden op medmindre at dørene til disse to rum er lukkede.  Eller blokerer disse skakter.

Så mit spørgsmål går på om der findes en løsning til at gøre min lejlighed mere energivenlig.


På forhånd tak


Kasper
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan bruge et varmegenvendingsanlæg i stedet for dine skakter. Så får du næsten al din varme retur i boligen.


Elektronikteknikeren

Det kommer han jo bare til at bruge mere varme på...


Elektronikteknikeren

Hej tak for svaret men jeg bor i lejlighed kan ikke sætte et varmegenvindingsanlæg op.

Jeg tror ikke at større radiatorer og et højere energiforbrug gør min lejlighed mere energivenlig 

Jeg tænker mere om man kan gøre noget ved luftskakterne som selvfølgelig er lovligt. (:


Kasper

tror  varmegenvendingsanlæg koster mere end han kan få ud af.  luftskakt fra køkkenet bruges vel til udsugning fra komfur, tror ik et genvendingsanlæg har godt af det.

Annonce

Der findes riste, som når de er "lukkede" blokkerer for det meste af luften. De vil altid stå lidt åbne fordi der er nogle riller i lågen.


fase

Har du ikke seperat emhætte?

Man kan sagtens få små genvindingsanlæg til lejligheder


Elektronikteknikeren

dem der ikke har varmegenvendingsanlæg, der forsvinder varmer det kan ikke undgås, det kaldes indeklima..   

Så flyt, eller  luk dørene til disse to rum. du er jo heller ikke på toilettet og i køkkenet hele dagen alligevelet.

eller fyrer lidt mere op i radiatorene.


Faktum er i hvert fald at der skal luftskifte til for et sundt indeklima. Og det koster så noget varme, hvis man ikke kan genindvinde denne.

Det er lidt svært at lave om på.

Måske du kan isolere lejligheden lidt bedre i stedet? Så du nemmere kan opvarme med den varme du har til rådighed.


Elektronikteknikeren

Jeg har desværre ikke emhætte men emfang med filter. 

Hvad hedder disse spjæld? lyder som en god løsning. Og kan de evt fås med fugtstyring?

Jeg tænker at man måske lovligt kan sætte ventilator med spjæld på badeværelset og fugtstyrer spjæld uden vent i køkkenet? Kan det fås?


Kasper
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis