Dørhåndtag hænger

Hej alle


Jeg har et problem med låsen i mit sommerhus. Når man prøver at åbne døren trækkes låsepalen ikke ind før håndtaget er halvvejs nede. Det betyder at den ikke er inde når håndtaget er nede, så døren er svær at få åben og man skal bruge vold. 

Hvordan kan jeg få håndtaget til at få låsepalen til at flytte sig fra starten af? Kan jeg skrue metalskinnen af uden der vælter ting ud af døren. 

Først troede jeg den manglede smørelse, men det hjalp ikke, brugte låseolie.


Mvh Allan



Allan
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Først skal du have dørhåndtaget af. Hvis du er heldig, så er det denne firkantede "aksel" der er blevet lidt rund. Dette afprøver du ved blot at trække akslen et par centimeter ud, og prøve at låse / åbne igen. Hvis dette ikke er fejlen, så er det kun at skrue hele låsesystemet ud af døren. Alt skulle gerne blive på plads.


Søren O

Det tyder på, at det er en fjeder, der er knækket eller "hoppet af" i låsekassen. Du skal have både håndtaget af og låsecylingeren før du kan få låsekassen ud med skinnen.
Der er ikke noget, der falder ud når du tager skinnen med låsekassen af, men du skal være vågen, når du skiller låsekassen ad så du har styr på hvor delene skal sidde før du begynder at fejlsøge og justere. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis