Efterisolering

Jeg skal til at efterisolere i vores hus, vi har kun 100 mm på loftet jeg planlægger at lægge 100 mm mere på. Jeg har dog det spørgsmål om der er nogen der kender til den isolering vi har nu. Det ligner nogle lange måtter der er rullet ud mellem spærerne, den side der vender opad er beklædt med noget der ligner tyndt tjæret pap. Denne "pap" har også en flap der ligger ind over tilstødende spær. Jeg kunne tænke mig at vide om
jeg bare kan lægge uderligere isolering oven på.

Jess M.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil bestemt ikke være bange for at isolere oven på det der er der nu.
Men jeg vil helt klart lægge 200 mm ud når jeg nu er igang.
Arbejdet er ca det samme men besparelsen er større og du vil få et langt lunere hus.

Har selv lavet operationen på et hus fra 1975. Da jeg solgte kom det i energiklasse A. Det var altså isoleringsmæssigt på højde med et helt nyt std hus...

Venligst njord 8)

MVH Njord
Som sidebemærkning kan jeg nævne at "asfaltpappen" i tidernes morgen er placeret der med et formål.

Som bekendt isolerer stillestående luft og filosofien var at asfaltpappen var placeret som vindpap - der skulle sørge for at at den naturlige ventilation i loftrummet ikke skulle danne "bevægelig" luft i isoleringsmaterialets yderste lag, og dermed nedsætte effekten.

Mvh.

René

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis