Ferguson 35

Hej...jeg har en gammel Ferguson 4 cylinder diesel hvor jeg har skilt pumpen ad for den er helt stoppet...der sidder en rust rød belægning som sidder meget fast...skal skrabes af med en skruetrækker...er der nogen der ved hvad slags bremsevæske der måske kan rense det helt af

På forhånd tak


Niels
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og godmorgen.

Hvad er det for en pumpe?  for at skrabe med en skruetrækker i højtryksdieselpumpen er den sikre vej til at købe en ny pumpe. et billed ville også være godt.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Takker for tilbagemeldingerne jeg vil prøve med renset benzin det bare lidt svært for det er andelen inde i pumpen der er sat til så det der sidder på akselen næsten ikke kan skubbes frem og tilbage

Og jeg kan simpel hen ikke skruge den Umbraco boldt ud der sidder i enden så jeg ellers kunne trække andelen ud derfor vil jeg prøve og hælde noget ind i pumpen og lade det stå lidt.


Niels

Hej.

Det kan godt være at jeg er pjevset, men i min verden er dieselpumpen noget man sender til specialværksted for at få renoveret den skal samles i støvfrit rum. Det er noget andet hvis det er fødepumpen til højtrykspumpen. Det var derfor jeg spurgte hvad det var for en pumpe.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

De gamle Perkins diesel plejede at køre med CAV pumper. En brugt koster ikke en herregård. Men få din tank renset med petroleum og skift brændstoffilter.


 

Annonce

Det kan også godt være jeg b!iver nød til at købe en Ny for gru den til at den var gået i stå var ikke fordi pumpen var fyldt med skidt som den var men pumpen har sat sig fast så akselen som trækker den er knækket.....pis...


Niels

Et godt råd: ring til Christian besendahl i Vojens. Han har alt til Fergusan før 1980. Tlf 74542266


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis