Hvor mange grupper/AH på 1 faset stikledning

hvor mange grupper  må en 1 faset stikledning trække. Jeg har 2 grupper nu på 2x10AH men kunne godt tænke mig en ekstra gruppe på 10 eller 12 ah direkte til hobby værkstedet. Huset er 110m2 og har ikke problemer med knaldede sikringer, vasker og tørretumpler bare ikke på samme tid :) Men har en hoppysvejser på 230v som ved forlænge på fuldskrald spiser sikringen og lyset i halve huset

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg mener at der max må være 2 hovedafbrydere på enfaset stikledning , det er for at undgå en skæv belastning af nettet , det bedste er naturligvis at få alle faser ind , hvis du har en 4 leder stikledning lagt ind , så er det både nemt og relativt billigt at få gjort.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Du kunne få dine 10A sikringer udskiftet med 13A sikringer, såfremt installationen opfylder kravene til det. Det betyder, at ledningerne i installationen skal være 1,5 mm. Du kunne få lavet en gruppe til dit hobby værksted på 13A. Der skal selvfølgelig være selektivitet mellem dine grupper og stikledningssikringen, som bør være min. 25A. 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis