Brænde til rygning

Hej folkens.

Jeg er blevet lidt bidt af at ryge mad. Men når man køber Webers poser med rygnings træ bliver det hurtigt pebret. Er der nogen her inde, der kender billigere løsninger. Jeg tænkte for eksemple at købe bøge træ brænde til brænde ovn og bruge det. Nogen der har prøvet det?


Patrick
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kunne også prøve og køre til den lokale slagter. 

Han kan sikkert sælge dig noget. 


Jeg køber selv i 20 kg sække ved min slagter.

Ja, man kan sagtens bruge brændetræ og flise det med en økse. Men husk kun godt løvtræ uden bark, aldrig nåletræ. Harpiksen i nåletræet giver en meget ubehagelig bitterhed i røgen.
Bøgetræ, asketræ, ahorn, el, frugttræ og birk har jeg prøvet med fint resultat. Frugttræ giver en mere sødlig aromatisk røg end de andre og bør nok i mange tilfælde kun bruges til at blande i mere "neutral" flis.  

Tak for svar lars. Jeg kan godt lide smagen man får fra hickory træ. Hvilket brænde træ kan bedst give en smag der minder om det? Bøg? 


Patrick

Det godt nok også meget billigere end Webers. Det koster ca 100 kr for 2 kilo. 


Patrick

Nice try bilka  


Patrick
Windows man skrev den 29-09-2017 14:47:43

Nice try bilka  

 Jeg synes det er et ganske OK tilbud.. 15 kr for en pose er sku ikke galt - det er da noget billigere end 100 kr. for en pose Weber!

Ja ja det er skam billigt. Jeg lavede bare sjov fordi det virkelig lød som om det var en reklame. Tror også jeg køber et par poser hickory så. 


Patrick
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis