Isolering over vindue

Hej, jeg skal til at facadeisolere mit murstenshus fra 1979 med 100 mm Rockwool. Der er i forvejen 100 mm hulmursisolering i og gasbeton indervægge. Mit problem drejer sig om hvordan jeg skal isolere oppe ved udhænget. Jeg har planer om at pille et par rækker udhængsbrædder ned og lade facadebattsene fortsætte 20 cm op over linjen med udhængsbrædder op mod taget. Det ser jeg ikke som problematisk de steder hvor der ikke er vinduer. MEN de steder hvor der er vinduer har jeg et problem, da vinduer går helt op til udhænget, og der er ingen mursten over. Der er ikke noget til at hæfte et stykke FACADEISOLERING over vinduet på. Der er kuldebro lige nu over vinduerne. Jeg har vedhæftet nogle fotos. Hvad ville I gøre?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Kan du forsøge at få noget isolering, ikke nødvendigvis 100 mm, til at blive hvis du ligger det op over vinduet inden du skruer udhængsbrædder på igen?

Du kan også fastne isoleringsbatt ovenpå udhængsbrædder, så det lige passer når du skruer udhængsbræddet op.

Eller skrue det yderste udhængsbrædde af og den vej fra ligge isolering op efter inderste udhængsbrædde er skruet fast igen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Isoleringen skal vel ikke bare stikke op i udhænget, det skal lægges hen over muren som en forlængelse af isoleringen på loftet.


Elektronikteknikeren

Der ligger jo en overligger over vinduet, som kan holde den ene ende. Så må du jo sætte et bræt imellem spærene lidt længere oppe. Husk at isolere ind over ydermuren, og lav eventuelt vindstop.  

Men meget vigtig:  ikke højere op end du bevarer ventilations op under taget. Jeg mener der minimum skal være 50 mm afstand til taget. I udhænget skal der være mindst 1 cm sprække langs hele huset. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for input. Ja, der skal isoleres hen over muren ellers vil der være kuldebro. Når jeg har isoleret opad (stop minimum 5 cm fra tag) så vil jeg derefter gå ind op fra loftet og lægge isolering i 'hullet'. Så er der lukket til. Mht over vindue... jeg vælger nok at fjerne udhæng først for at kunne komme til. Derefter sætte en plade op som flugter med murstenene. Derefter påmontere facadebatts. Så er der i hvert fald lukket til. Det bliver lidt omstændigt... men sådan må det være ; )

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis