Hindbær.

Hvem kender til dyrkning af de efterårsbærende hindbær? Jeg har købt andet hus og har fået sådan nogle med i købet. Der er masser af bær på dem, men de har det vist bedst med frosten i fryseren. Hvordan dyrkes de til "sommerbær"? Skal jeg bare klippe dem ned nu?

Sniffer  
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som om at det er den hindbærsort, som kaldes "Autumn Bliss" (med en masse små torne?). De får store bær sidst på sommeren. Tror ikke at du kan lave om på deres natur - og få dem til at afsætte bær i f.eks. juni/juli. I modsætning til de gammeldags hindbærsorter (hvor man hvert år fjerner de gamle grene og lader de nyeste stå, som så får bær året efter) - så klippes "Autumn Bliss" fuldstændig ned hvert år. Næste forår skyder de så igen. Hindbær er glade for gødning.
Venlig hilsen
mogge
Aner ikke hvad bærrene hedder, men de bærer frugt om sommeren også. De nye skud bærer om efteråret og igen om sommeren og sådan kører det bare. Det kunne da være, at nogen havde fundet en god "fidus", men tak alligevel for svaret.

Sniffer  
Hej Mogge.

Og selvom jeg ikke nyder havearbejde, elsker jeg dem der gør det.

At få så flot en beskrivelse af hindbær gør mig ærbødig, for det er dog dem jeg bedst kan lide.

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis