P-vandlås eller fodbøjning, under håndvask og unidrain?

Hvad siger lovgivningen, omkring vandlåse osv?

Der er indbygget vandlås i mit unidrain og jeg skal have en pungvandlås under håndvasken.


Jeg har placeret en P vandlås under gulvet ved unidrainet og under gulvet ved håndvasken.

Jeg skal ikke have en rist under håndvasken.

Jeg har muret et 50mm rør ind i væggen, så der intet synligt er.


Min kloakør fungerer som konsulent, så jeg laver det hele selv.

Han siger at jeg skal fjerne mine P vandlåse og sætte en fodbøjning istedet for.

De er alt for sværre at rense.


Hvad siger gældende lovgivning omkring vandlåse og fodbøjninger?

Hvad siger lovgivningen, omkring vandlåse osv? Der... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er fint med udluftning til tag fra badeværelser på 1.sal.


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.

Så er det hele rettet, til Fodbøjning og alle rør er skiftet/rettet, så alt passer.

Der er ingen 45 graders bøjninger, så alt er lavet med 30 graders og 15 graders bøjninger.

Gruset under fodbøjningerne er stampet med min største muggert ( den er tung ).

På røret til højre, der er faldet 4cm på 86cm længde.

På røret til venstre, der er faldet 9cm på 120cm længde. Kravet er 2cm per 100cm, så alt er langt over kravet.


Alt bliver demonterer og det hele bliver stampet med min pladevibrator, på laveste gas, så huset ikke flækker eller sætter sig.

Herefter sættet alt på plads og der smides lige under en m3 grus mere på og det stampes igen og rettes af.


Når det er rettet af, så kommer der 100mm Jackopor S80 på og herfter lægges der 30mm Jackopor S80, som der bliver lavet spor i, til vandslangerne til bad og toilet.

Ovenpå dette kommer der til sidst 100mm Jackopor S80, så den totale isolering ender på 230mm.


Planen er at bruge 20mm pexrør til gulvvarmen, men det skal jeg lige ha tjekket op på, for jeg har 16mm pexrør i min gang og i mit køkken, da disse er spånpladegulve, med alu varmefordelingsplader og de skal jo ikke tabe trykket.

Jeg må lige have en VVSer ind over, inden da.


Der er 15mm pex til håndvask og toilet og 18mm pex til bruseren, da denne bliver med 310mm brusehoved.


Rionettet bliver 8mm for ekstra styrke.

Disse placeres på de fødder, som er lavet til det.


Der kommer nok nogle nye emner løbende, med alle de billeder, som i ønsker.

Vedhæftede filer:

Hvor højt sider unidrainet så i forhold til gulv i modstående rum?


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.

Der er 2cm ned fra gulvet i mellemgangen, til gulvet på badeværelset og der er planlagt 2 cm fald på gulvet inde i brusekabinen.

Så samlet set 5cm fra unidrain til gulvet i mellemgangen og så kommer der 1cm på unidrainet i form af en klinke.

Så der er 4cm fra gulvet i mellemgangen og ned til afløbet.


Unidrainet er placeret med en laser stående på gulvet i mellemgangen.

Så er det 6cm fra laserstreg og ned til mellemgangens gulv og så yderligere 2cm i gulvforskel og 3cm i brusekabinefald minus 1cm som klinken fylder.

Oven i det hele, så kommer der et dørtrin.


Det er min murer, som har sagt 2cm forskel på gulvene og 2cm fald i bruserummet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis