Mystisk rør - kan jeg fjerne det?

Hej alle sammen,

Jeg er ved at istandsætte mit bryggers i et etplans hus fra 1950'erne. Inde i bryggerset er et rør, som ligner et almindeligt gråt afløbsrør af plastic. Det stikker ud gennem væggen i fodhøjde, og røret er lukket af med en prop i enden - det er altså ikke i brug.

Jeg har været i krybekælderen for at se, om røret går derned, men jeg kan ikke se det nedefra, så det går måske inde i væggen eller i selve gulvkonstruktionen. Der er et afløb i bryggerset et par meter fra hullet i væggen, men jeg kan ikke se, at det fører hen til afløbet. Så er det i hvert fald skjult inde i væg/gulv.

Jeg kunne godt tænke mig at hive røret ud eller save det af og så lukke hullet i væggen bagefter. Men for god ordens skyld vil jeg gerne sikre, at det ikke er et rør, som potentielt skal bruges til noget.

Er der nogen, som har et bud på, hvad det rør har været brugt til og hvor det mon kan gå hen? Og om der mon er nogen risiko ved at jeg fjerne det?

På forhånd tak!

Mvh. Olof

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at kig ned i gulvafløbet om der er tilgang til afløbet som kunne komme fra røret. Hvis du ikke er sikkert, så prøv at hæld 1dl vand ind/ned i røret for at se hvor vandet render hen/om det render hen i gulvafløbet.

Du kan også prøve at stikke en søgefjeder eller andet ind i røret for at for en fornemmelse af hvor røret fører hen og hvor langt du kan få søgefjederen ind før det giver modstand.

Du kan prøve at tage proppen af røret og stikke snuden helt ned til røret for at lugte om der kommer kloaklugt op.

Du kan også tage nogle fotos af situationen og vedhæfte dem denne tråd.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tusind tak! Det er gode råd.

Jeg vil efterforske det som beskrevet, og så vender jeg muligvis tilbage med nye informationer.

Tak!
Mvh. O.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis