Problem med gulvvarme.

Hej alle. Er den nogen herinde der har en idé til hvad der kan være galt med mit gulvvarme i min stue? Jeg sætte termostaten, wavin, på 21.5 grader og den begynder også fint og logoet med at den åbner ventilen forsvinder også når den rammer de 21.5 grader. Problemet ligger så i at der bliver ved med at komme varme igennem systemet indtil vi når omkring 24 grader?

Undskylder for de dårlige billeder. Det er i en krybekælder. 

Har måske en ide om at det er den blå dims der går op i styringen den er gal med?  Men er slet ikke sikker.

Håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Termostaten ved siden af pumpen styrer din vandtemperatur i gulvvarmesystemet. Jo lavere du stiller den des længere vil der gå med åben Wavin ventil. Når den står så højt som du har den til, poster du en masse varme ind i gulvet, Wavin lukker godt nok, men gulvet afgiver stadig varme. 

Så du vil forbedre din komfort ved at skrue den ned på 1-2 her i den lune tid, o så først når du ikke jkan få varme nok igennem til vinter skrue den lidt op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Okay. Ja det lyder jo meget rigtigt. Men bare underligt problemet ikke har været der i de 5 år vi har boet her. Og er ret sikker på jeg ikke har skruet på den. Men jeg prøver at skrue lidt ned for den for at se om det hjælper. 

Ikke lidt ned, meget ned.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Jeg prøver. 😀 skal lige flytte er komfur og sådan for at komme derned. Tak for det brugbare svar. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis