Knald i luftfilter ?

 Har lige erhvervet en LM 16 jolle med en FS 1 motor ( 5HK ) som egentlig går rigtig godt, men ved lavt tank nivue sætter ud med knald i indsugning og går i stå. Ved genstart giver den ligeledes et par knald og går så igen lidt besværet, men ved sidste sejlads gjorde den det 3 gange.

Er der nogen der har et bud på hvad årsagen kan være ?

For god ordens skyld skal siges, at benzinhanen ikke kan være origenal, er en ordinær kuglehane, og ikke en type hvor der kan skiftes til reservetank, hvid der skulde være en sådan, hvad jeg ej heller ved ?



3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske pga. en for mager blanding, der skyldes manglende brændstoftilførsel.

Sidder tanken så højt at benzinen selv løber til, eller er der en benzinpumpe, er der en pumpe kunne den være defekt.

Men eller er knald i indsugningen, ofte pga. fejljusteret tænding..


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for input.

Jeg ved ikke der benzinpumpe monteret, men tror tilførelsen af benzin er baseret på det tryk tanken kan yde ved sin højere placering i forhold til karburator, og jeg mener at have læst, set eller hørt, at tanken skal være placeret min. 20 cm. højere end karburatoren.

Tændingen er en med platiner samt justering for høj og lav tænding, og hvorledes tændingen justeres korrekt ved jeg ikke ?

Ville det hjælpe med et billed af den der tændings ting ?


Ja billeder er altid godt, så måske andre bruger kan svar dig, kender ikke lige din motor.

Det lyder rigtigt med at tanken skal ligge 20 cm højere end karburator, når der ikke er en benzinpumpe. (har du tjekket/renset evt filtre, måske der sidder et i tanken, på "suge-røret" )

Måske det er indstillingen at høj/lav tænding der driller ?


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis