VI har kig på et ældre hus, hvor der er original gulvarme i stue og køkken alrum og radiator de samme steder. Ejer oplyser, at det kører på samme termostat - altså at radiator og gulvarme styres af den termostat, som sidder på radiatoren.
Jeg har aldrig set eller hørt om det før. Hvordan virker det i praksis? Hvis jeg vil have knald på gulvarmen, så bliver radiatoren også tilsvarende varm og omvendt, hvis jeg vil have køligere gulv, så bliver radiatoren også kold?
Nogen der har erfaring med et lignende anlæg?
Det er koblet til direkte fjernvarme, hvis det gør nogen forskel.