Spam - hvad gør jeg

Kære LDS-kammerater.

Er der mon nogen det kan hjælpe mig. For min mailadresse er nu blevet fyldt med alt fra afsenderen "Microsoft" som jo intet har med firmaet at gøre. Jeg var i dag oppe på 300 mails, og min mail går død efter 88 stk.

Jeg har prøvet at komme dem i spamfilter (Bloker afsender i Outlook Express, som har taget 1 time), men de bliver jo hentet ind alligevel og hver gang stopper den ved nr. 88 som den ikke vil hente, og starter jeg forfra, gør mail-tjenesten det også, og så er der igen 300 mails.

Kan jeg gøre noget ved det? Eller skal jeg droppe min mailadresse som jeg ellers er glad for, og som er den at venner og bekendte + LDS kender, det ville ærgre mig.

Sjovt nok har jeg overhovedet ikke problemet i mit firma, men det er nok fordi jeg ikke bruger tid på internet dernede, hvis ikke det er fagligt, og der har min firmamail-adresse.

Eller er der noget jeg ikke forstår?

Hjælp ønskes hvis det er muligt.

Mvh. JørgenE
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har flere gange gjort det man ikke må:

De fleste spammails har en mulighed for at framelde sig tjenesten (unsubscribe), og når jeg i en periode når op på 50 - 70 mails om dagen framelder jeg mig de fleste, og i løbet af nogle dage svinder mængden ind til næsten ingen, indtil nogle måneder efter, så starter det hele forfra med stigende mængder.

Metoden er anvendt ud fra at nu kan det kun blive bedre. cry
Hej igen Jørgen.. Der er ellers kommet nogle svar på dit tidligere indlæg men det var måske ikke hvad du gik efter ?!?.. specielt vil jeg fremhæve lidt af mit eget indlæg :lol:

Hvis du tror du har noget sejlivet snavs liggende er Ad-aware ikke den store hjælp.. Du skal have fat i lidt tungere skyts fx "Hijack This" fra spywarefri.dk.. Et fremragende program der desværre er lidt sværere at bruge.. se brugsanvisning på hjemmesiden

Hvorfor er du så hårdt ramt... Har du ikke noget officielt med denne (fremragende) side at gøre??? Måske står din mail et eller andet sted i et link?? En af de mere "succesrige" måder at indsamle mailadresser på (til brug ved spamming) er at lade et specielt program scanne hjemmesider for mailadresser.. Så hvis din mail står på en "kontakt side" eller noget lignende ville jeg nok fjerne den hvis jeg var dig.. Det er en af de sikreste måder at få spam på..

Til Orla: Der er en grund til at man fraråder brugen af "unsubscribe" muligheden på spam-mails: Oftest vil linket sende dig en tur forbi en database der opsamler at der "er bid" - at din mailadresse rent faktisk eksisterer.. og så er du for alvor på den.. Det der med at det har en effekt har jeg aldrig oplevet - men spam kommer tit i bølger.. måske er det derfor du oplever en nedgang efter eb hård runde spam ?!?
/Niels
Hej Orla og Niels.

Jeg har skam fulgt de tidligere råd, men dels ligger min adresse i mange svar på nyhedsgrupperne, dels på denne side og da jeg altid har kunne lide at "stå ved hvad jeg skriver" er mailadressen også kommet med mange andre steder.

Men mit problem lige nu er, at jeg ikke engang kan hente alt spammet ind, da der må være en der blokerer, så jeg kun får de første 88 ind og ikke resten. Derved bliver min mailbox ikke tømt, og selv de første 88 ligger der fortsat, selvom jeg nu har hentet dem hjem 3-4 gange.

Skal man evt. vente til grænsen på størrelsen af mailboxen bliver fyldt op i håb om, at den der blokerer så ryger ud, eller er det kun nye der så bliver smidt ud?

Mvh. JørgenE
Kort fortalt så benytter ejg programmet mailwasher til at håndtere spam eller uønsket post.
Programmet sletter mails på postserveren derved behøver du ikke hente posten hjem til din egen computer med de risici det indebærer. Jeg synes det program fungerer til mit bug.

Håber du evt. kunne bruge dette indlæg i dit spam-mararidt.

mvh. Allan

Mvh Allan
Tak for rådet Vidar, men mailwasher har opgivet, da afsenderen af samme side er forskellig for hver mail, og den accepterer ikke at de returneres som ubekendt adresse.

Mvh. JørgenE
Hej igen.

Du havde ret - mailwasher hjalp alligevel. Det krævede bare en enorm tålmodighed, for spammailne godkendte ikke "blacklistning" men gerne sletning.

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis