Mini pumpeshunt med fast temperatur.

Hej, 

Gulvvarmen i vores køkken fungere ved at der er en manuel ventil på fremløbet, herefter fordeles fremløbet ud i 3 kredse, og som samles for at løbe retur til fyrret. 

Det giver en meget ujævn varme i gulvet. Så jeg vil gerne have en mini pumpeshunt til at cirkulere vandet, og holde en konstant temperatur på gulvet. Gulvet er ikke primær opvarmning, men det skal være lunt at gå på. 

Jeg forestiller mig at jeg vil samle de 3 kredse til en lang kreds, og så montere en mini pumpeshunt til én kreds. Men de mini pumpeshunts jeg kan finde er aller med rum føler. Jeg vil gerne have at den regulerer efter vandtemperaturen. Lidt sammen princip som bruges til større gulvvarme anlæg, bare uden regulering på kredsen. 

Findes det mon i mindre størrelse? 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Se f.eks. DVI mishunt hos vvs-eksperten. Jeg vil nu foreslå dig at købe den til 3 kredse, og så indregulere efter rørlængde. Ved at bruge pumpeshunt kan du køre med lavere fremløbstemperatur end den du har til dine radiatorer. Den lavere fremløbstemperatur giver et større flov i dine varmerør, og du får en jævn gulvvarmetemperatur.

Ved at anvende 3 kredse har du mulighed for at regulere temperaturen i de enkelte rum.


Søren O

Men alle 3 kredse er til vores køkkengulv. Det er derfor jeg vil samle dem til en kreds, så der kommer stort flow ved lav temperatur i hele gulvet. 



Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Du vil få større flow ved at have have tre parallelle kredse 

Der er normalt ikke noget i vejen for at der kun er een varmekreds når det er samme rum. Det afhænger dog af hvor stort rummet er og om slangedimension.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis